Gå til innhold

Har huseier lov til dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet og rett som det er så kommer huseier uten å si fra at han er på vei eller om det passer..

I dag da vi ikke var hjemme kom han bare rett inn for å sjekke noe..har han lov til det? han sa heller ikke ifra om at han skulle inn.synes det er sikkelig ekkelt jeg at han bare går rett inn når vi ikke er hjemme:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - det har han ikke lov til. Han har krav på å komme, men det skal varsles i rimelig tid (hva nå enn det betyr). Han kan ikke låse seg inn med egen nøkkel, det er faktisk innbrudd og kan i verste fall anmeldes.Når boligen er utleid har han ingen eiendomsrett. Dette gjelder enten det er en del av hans egen bolig eller ei.

Skrevet

Ok takk for svar.

redd vi blir kasta ut hvis jeg sier ifra til han men synes dte er ekkelt som sagt at han bare tråkker inn rett som det er.

gikk inn med sko også og det regner jeg hadde vasket i går og nå var hele gulvet både kjøkkenet og gangen møkkete:(

hi

Skrevet

Nei, han har ikke lov å komme inn når det passer han. Det må avtales i forkant medmindre noe spesiellt skjer (vannlekasje, strømbrudd eller andre ting som kan skade leiligheten.

Ta det opp med han på en høffelig måte. Si du ville sette pris på at "besøkene hans er avtalt på forhånd og prøv å løse saken på en god måte før du slenger lovverket i trynet hans :-)

Skrevet

Det er ikke tillatt uten avtale og uten spesiell grunn.

Skrevet

Ja det var vannlekasje men det var det jeg som oppdaget sist uke og i dag var han her med rørlegger for å sjekke siste ting men det var i går rørleggeren fikset alt så da trudde jeg alt var i orden.

ja får vel si fra til han for synes det ikke er noe særlig at han bare kommer..hadde jo vært noe annet hvis han sa ifra først

hi

takk for svar dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...