Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Har ikke drukket stort mer enn en halv pils etter lille snuppa ble født. Men til helgen blir det fyll og fanteri:) ha ha! Jeg ammer ennå og vet at man skal vente 3 timer pr enhet. Men hva hvis det blir 10 enheter (eller mer:)) Kan jeg ikke amme igjen før natten etter da eller? Gleder meg til svar
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Etter du har drukket alkohol så skal du vell amme etter så og så mange timer. jeg husker selv hva jeg gjorde når jeg ville ut... Pomp deg masse, det babyen ikke spiser opp....Lagrer du bare i en flaske...Å denne flasken kan du bruke når du venter på at alkoholen skal gå helt ut av kroppen...Tar dessverre tid...Det andre alternativet er, morsmelkerstatning som: Nan eller hipp (hva det nå enn heter) =)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Har ikke noe tips i forhold til ammingen - men råder deg til å huske på at toleransen din for alkohol nok ikke er den samme som tidligere. Drikk saktere enn de andre og vurder formen din før hver alkoholenhet, så vil du nok ha en langt hyggeligere bytur enn hvis du bruker gammel erfaring til å vurdere mengde. Kos deg
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Morsmelk erstatning så slipper du og tømme deg.. så kan du heller få en mann til og suge på de når du er på fylla
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Morsmelk erstaning, så slipper du å stress.. Så kan du heller få en mann til og tømme deg på fylla
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 du får pumpe deg om du får melkespreng med alkoholfylte bryst... Så får du gi baby mme, evt lagret morsmelk fra før du begynte å drikke selv. Det er konsekvensene for en kveld/natt på byen.. Må ikke bli forbauset om du ikke tåler så mye som før du ble gravid.. kan godt hende at du har fått nok etter en øl eller to,tre =)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 prøv promillekalulator.no eller sånne sider, så finner du ut når promillen er null igjen. Men da må du huske hvor mye du drikker.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Hi her! Jeg har pumpet melk nok til flere dager:) skal ha med pumpe, så det blir ikke no problem! Det jeg lurer på er om jeg faktisk må vente med å amme til natten etter, eller om det går bra å amme litt utpå dagen dagen etter? Hvis jeg klarer 10 pils da blir det jo 30 timer... He he. Jeg hadde trodd jeg skulle bli årets værste mor etter dette innlegget
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 De andre trådene her handler jo om mammaer som bare har vært mammaer noen dager før de drar fra babyen! Regner med jenta di er en del eldre :-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 melken får samme promille som blodet ditt, altså en ubetydelig mengde. Og babyen skal fordøye denne promillen, altså enda mindre blir det til babyen. Så lenge du ikke mister ungen i gulvet når du håndterer barnet er det ingen fare med ammingen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Er så klart eldre enn noen uker ja! Og skal selvfølgelig ikke være tilstede! Men hos tante og onkel som hun kjenner GODT:) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå