Gå til innhold

Er dette omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man bevisst gjør barna sine totalt avhengig av seg selv?

Sier at de ikke kan klare seg uten mamma. Er med de overalt. I bursdager, på leirskole. Får ikke lov til noen ting uten mamma. Sier at verden er ond og "alt" er farlig. Får ikke lov til å få seg kjæreste før de er 18 osv osv.

Må legge til at moren er en kjærlig mor, ikke noen fysisk avstraffelse eller kjefting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, feil omsorg kan vel også karakteriseres som omsorgssvikt.

Mor har tydeligvis et problem av psykisk art som går utover barna i negativ forstand. Ikke bra.

Skrevet

Mange vil nok mene at denne mora trenger en "oppstrammer". Men jeg syns likevel ikke hun fortjener en tre-måneders undersøkelse fra Bv med påfølgende tiltaksplan.

Bv sitt regelverk er liksom designet for de alvorligste sakene. Det ville vært fint hvis de bare kunnet snakket med henne et par ganger og deretter forlatt familien.

Skrevet

Psykiske problemer har hun iallefall... Man skal jo forberede avkommet for verden ikke skjerme den.. Er ikke trygg verden vi bor, ikke er den optimal heller. Men det er heller ikke at "survival of the fittest" gjelder for menneskearten lengre. men en som blir oppdratt på den måten kommer nok til å slite...

Skrevet

Trur det er heller mer problem med å gi slipp på ungen...

Litt ekstremt overbeskytting, men ser ikke på det som omsorgssvikt...

Skrevet

Uff, nei jeg tenker på barnevernet egentlig. Selv om hun hadde nok hatt veldig godt av noen samtaler med kompetente veiledere. Jeg må innrømme at jeg syntes veldig synd på disse barna som ikke er forberedt på verden i det hele tatt. På moren også egentlig, for jeg er rimelig sikker på at utfallet av denne oppdragelsen ikke kommer til å ende på den måten hun selv ønsker

Skrevet

Høres ut som mor har en type angstlidelse. Noen burde helt klart ta tak i dette.

Skrevet

*Mente tenker IKKE på barnevernet egentlig*

Skrevet

Høres ut som de har ett meget symbiotisk forhold...

Skrevet

Gikk i klasse med en gutt som hadde en slik mor. Han fikk aldri gå noen steder uten at mamma var med (hun var til og med på klassefester og bursdager i ungdomsskolen). Han måtte alltid gå med vinterjakke og lue fordi mor var sykelig redd for at gutten skulle bli syk. Og slike ting.

Da gutten flyttet på hybel da vi var 16 år (kommer fra bygda så vi måtte inn til byen på hybel for å ta videregående) gikk det rett så galt. Han hadde aldri vært alene før og visste ikke opp ned på noe som helst. Fikk store psykiske problemer og endte til slutt opp på institusjon.

Han er i dag 28 år og bor hjemme hos mor.

Jeg vil påstå at mor har ødelagt sønnen sin og at det i aller høyeste grad er omsorgssvikt.

Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Vil påstå at moren overfører sine psykiske problemer på sitt barn. Dette kan være ganske alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...