Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Tenkte å kjøpe oss kaffemaskin til jul til hverandre. Må ha med melkesteamer - men ellers er det åpent. Hvilken anbefales ?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Nja vet ikke. Vi har den som koster 2300 på elkjøp i disse tider. (Siemens eller Bosch) Helt grei. Vær obs på renhold - uansett hvilken du velger. Følg programmet! Programmet som følger med vår tar ca 30-40 min. Da må man nesten være tilstede når dette skal gjøres. Man må trykke her og der etterhvert som programmet arbeider. Til oss kommer renseprogrammet ca hver 14 dag. Maskinene mugler innvendig hvis de ikke blir rengjort ordentlig. Har grafset ut med krabbebestikk:-P Det ligger våt kaffe overalt. Sånn sett er kaffemaskiner noe dritt! Kaffen smaker også stygt når man ikke renser maskinen, det er vel muggelet jeg har drukket...yuk.. Meen, vi skal kjøpe ny til jul, og blir nok samme som vi har, enkel i bruk og god kaffe:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg er såre fornøyd med senseo. Men den har ikke melkesteamer. Enkel og god svart kaffe, nam!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Senseoen er jo ubrukelig til kaffe! Nå har jeg ikke smakt andre maskiner sin kaffe, men jeg er rimelig desperat om jeg drikker senseo sin. Kakaoen blir ok da.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Jeg liker senseokaffien godt, jeg. Aller best synes jeg kaffien blir med moccamaster, men det er bare jeg som drikker kaffi hjemme. Så med mindre vi har gjester, blir det senseo..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Vi har en moccamaster også, men jeg drikker veldig lite kaffi og min kjære gidder ikke trakte kun til seg selv. Da blir mye tømt ut. Trakteren er derfr plassert i et skap på vaskerommet, og nå har han gått over til pulverkaffi. Koker bare vann i vannkokeren - men det er jo ikke akkurat prima kaffi da... HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Du forteller ikke hva slags budsjett du har, HI, men dette er den suverent beste kaffemaskinen, med en vanvittig god melkesteamer: http://temperato.no/index.php/Rancilio-Espressomaskiner/Rancilio-Silvia-espressomaskin.html Dette fordrer så klart at du har energi til å lage kaffen, ikke fra en kapsel, men smaken blir også svært mye bedre på den måten. Dessuten blir dette billigere i lengden, fordi kaffe er svært mye billigere enn kapselvariantene
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Heisann Takk for tips. Denne så super ut. Har kun erfaring med proffesjonelle maskiner (jobber delvis som barista) Skal lese meg litt opp. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Men her kommer kverna i tillegg ?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Det stemmer. Selv har jeg en slik løsning: http://teaandcoffee.no/produktliste.asp?idProdukt=700&idKategori=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå