Gå til innhold

Noen som kan svare en bekymret mamma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år hoster så utrolig mye når hun veksler mellom det å være inne og ute. Hun kan være ute lenge uten å hoste, men dersom hun går inn, så hoster hun. MYE. Det samme skjer dersom hun er inne. Hun kan være inne lenge, men med det samme hun går ut, så hoster hun. Hun hoster ikke hele tiden mens hun er inne eller ute, men akkurat i det minuttet hun går ut/inn, så hoster hun. Det skal sies at hun er forkjølt og har vært det en stund.

For noen uker siden ble vi innlagt på sykehus, hun var tungpustet og hostet mye, fikk da ventoline, som fungerte veldig bra. Hun sluttet på ventoline på søndag, og trenger ikke medisin ellers, kun når hun er ute. Er de barnehageansatte som gir henne.. Jeg ringte ned i bhg igår for å spørre hvordan det gikk, og da sa de at hun pustet fint og nesten ikke hostet noe. ( legene på sykehuset snakket om astma )

Er det noen som vet om dette er tegn på astma, eller om det berre kan være forkjølelsen som gjør dette? Huff, var nesten som ett slag i magen idag når jeg hentet henne og fikk beskjed om at hun måtte ha medisin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mycoplasma-infeksjon i øvre luftveier, det går det mye av i vinter. Evnt har hun astma..Vanskelig å si uten å være lege.. Hva sa de på sykehuset? De tenker nok astma siden du har fått inhalasjonsmedisin til henne. Men det kan hun vokse av seg. Ville holdt henne hjemme fra barnehagen til hun ble frisk. om hun har astma har du krav på flere sykedager enn de ti.

Skrevet

Sønnen min også holdt på sånn de 2 første årene(nå er han 3,5) vi var til masse utredning og spesialist sa tilslutt at han har såkalt forkjølelse-astma. Dvs at at når han blir forskjølet får han astma-tendenser.Vi brukte stort sett ventoline hele vintern og det hjalp veldig.Ikke farlig å bruke mye av det. Han skrev også ut Singulair men gutten ble nesten psykotisk av det.Fant ut at mange land har forbudt denne medisinen og barn ned i 5 års alder fikk selvmorstanker av de.Så kuttet de pillene på dagen og brukte bare ventoline. Nå som 3 åring er han lite plaget og vi bruker sjelden noen ting.Vet at veldig mange barn bruker ventoline hele vintern. Si i fra til legen din at du synes det hjalp og evn kan fortsette med det ved behov..

Lykke til;)

Skrevet

Jeg har astma og reagerer som din datter. Dette gjelder også når jeg går ut av en varm dusj f.eks, eller hopper fra brygge i et litt kaldt badevann (vær oppmerksom på den, kan være ekkelt). Men om dette er de eneste symptomene hun har er det ikke noe problem å ha astma altså. Jeg har hatt astma bestandig. Behandler det i perioder, andre perioder trenger jeg ikke. Har aldri plaget meg. Så det er ikke nødvendigvis noen krise om barnet har astma. Ta henne med til utredning, så får du nok noen tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...