Gå til innhold

Hjelp ang. babyen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke i babyen mat! Hun presser så fælt for å få bæsja at all maten kommer opp igjen! Har prøvd maltekstrakt og ifølge hs fungerer fennikel te kun på luft.

Siden alt blir gulpa opp sover babyen mye for hun får jo ikke energi stakar. Hun er bare 6 uker :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blan sviskesaft i melken istede for malt du. Det er naturlig og løser godt opp.

Kan gulpet komme fordi hun blir overstimmulert? Babyer skal sove mye når de er så små. La henne få sove alt hun trenger.

Det er også vanlig at noen babyer gulper mye, så lenge hun holder vektkurven, er det ikke noe å bekymre seg for.

Gir du mme eller me?

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt sviskesaft?

Tror ikke ho er overstimulert nei for vi har nettopp sovet i mange timer og ho våkna og var sulten.

Ho jobber så utrolig hardt nå, men får ikke ut noe. Får vondt av henne :(

Skrevet

Da ville jeg ha prøvd sviskesaft.. Det måtte vi til med helt frem til over tre mnd, for her og slet jenta vår med luft og hard mage.. Vi masserte magen ofte, la henne på magen i armene og bysset stående, da kom det ofte en bleie.

La henne på magen på fanget og masserte på ryggen f eks. Tok henne i bæremeisen inntil magen.

Skrevet

Å bære henne sånn du beskriver og massere har vi prøvd. Hvor får jeg kjøpt sviskesaft?

Skrevet

På butikken der som det er babymat. Men er ikke den fra 4 mnd tro?

Bruk litt malt i hver flaske framover. Når magen kommer godt i gang gir du i annenhver eller noe. På min jente holder det med malt i ei flaske i døgnet.

hvilken erstatning bruker du?

Jeg anbefaler Hipp 1 eller Semper 1. Mine barn har blitt dårlige av NAN alle sammen (hard mage og mye gulp)

Lykke til

Skrevet

Har prøvd de fleste så legen ba meg kjøpe NAN de selger på apoteket så ho har fått den nå

Skrevet

Jeg anbefaler også hipp sin. Hadde en prematur gulpe jente ;-)

Brukte spesial mme først, deretter nan. Men det ble det veldig mye gulping av, bedret seg veldig mye med hipp.

Sviskesaft får du kjøpt i alle dagligvarebutikker.

Skrevet

Heisann! Jeg ser du har fått mange svar, jeg vil bare be deg være litt varsom med malten. Den kan gi magekramper. Jeg brukte jevnlig litt malt i flasken da babyen min fikk erstatning (fra 3 mndr) og det gikk fint en stund. Etter en stund slet han med magen, krøkte seg sammen og stønnet og hadde vondt etter flaskemat. Søkte litt rundt, og fant at malt også kunne ha denne effekten. Kuttet malt etter det, og han ble ok. Skal sies at disse mageplagene lot til å være relativt kortvarige, men vonde.

Det er kanskje H.A. Nan du har testet ut nå? Det kan jo også være verdt å prøve ut noen av de melkefrie variantene de har på apoteket. Svindyre, men ta vare på kvitteringene - om det skulle være noe allergi kan det dekkes senere.

Beklager, det var ikke meningen å svartmale situasjonen, håper det løser seg fort for dere, uten særlig bekymring og kostnad :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...