Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Snuppa har hatt en økeperiode nå før hun ble 4 mnd, hvor hun spiste nesten hver time hele natta, og mindre på dagen. Så roet det seg litt, legger seg 20, mat igjen 00, 03, 05, 07, opp 08. Før økeperioden la hun seg 20, spiste 00, 04, 07, 09 og stod opp 10-11. Det passet mamma mye bedre Nå begynner hun å bli veldig urolig på natta, og vil ikke sovne igjen etter mat. Sovner ofte når hun skal spise, og våkner når jeg legger henne over i vugga. Og siden hun nå står opp før så blir det lite søvn på mamma. Hun kan også flaske til med en dupp på 2-3 timer mot ettermiddagen, kanskje derfor hun sover mindre på natta? Hun spiser også oftere om natta enn dagen, hvordan få snudd dette? Hvor mange pupp-måltider er vanlig for en 4 mnd baby? Og bør jeg sørge for at det er lenge mellom hvert måltid mot kvelden så det er mere mat på en gang, så hun sover lengre i strekk? Erfaringer og tips mottas med takk!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jeg har dessverre ingen råd til deg. Men hvis det er noen trøst så har begge mine babyer våknet mye på natta rundt 4-5 måneders alder. Da det sto på som verst våknet de minimum en gang i timen. Uansett hva jeg gjorde på dagen, så hjalp det ikke. Plutselig, etter 2-4 uker (husker ikke helt) så snudde det, og de våknet bare 1-2 ganger igjen. Uten at jeg gjorde noe spesielt for det. Gjennom barselgruppene har jeg inntrykk av at mange babyer har en sånn periode når de er på den alderen. Det er DRIIIIIIIT SLITSOMT så lenge det holder på, men trøst deg med at det trolig går over av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Har dere begynt med grøt? Om ikke, så prøv. Det hjelper
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Joo.. men begynne med grøt bare for å få sove mer? Nei, ungen har vel behov for pupp/mor så ofte vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå