Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Tenåringsdatten min har mistet mobilen sin. Jeg tenker at jeg kan kjøpe meg en ny, så kan hun få min iphone 3. Bindingstiden på den telefonen er gått ut, så da kan jeg få et rimelig tidlbud på ny telefon. HVilken av disse hadde dere valgt? Lurer litt på den Samsungtelefonen, har hørt så mye bra....men så har jeg jo vent meg godt til iphone og, da. Noen som kjenner til de to telefonene?
3 nøtter til Askepott Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Samsungen er nesten helt lik en iphone. Hadde uten tvil valgt samsung.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 jA, NÅ HAR JEG GOOGLET DE TO TELEFONENEN LITT, OG DET SER UT TIL AT sAMSUNGEN KOMME RLITT BEDRE UT DE FLESTE STEDER. Oj, var ikke meningen å skrive med store bokstaver... HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Kommer vel litt an på hvem du spør. En apple-entusiast vil anbefale en iPhone uansett. Mens en som kanskje ikke bryr seg like mye om merke, vil kunne sette disse 2 opp mot hverandre og finne ut hvilken som faktisk er best. Jeg ville valgt iPhone, men det er fordi jeg ikke kan tenke meg å kjøpe noe annet ;-P
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Jeg valgte Iphone pga. samsungen er så stor og så får jeg litt sån leketøy plast følelse. Iphone er etter min mening lettere å bruke.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Jeg har hele tiden vært ihuga iPhone-tilhenger. Hadde iPhone 3 frem til nylig. Ble drittlei at den ble så treig, så valgte å gå over til Samsung Galaxy. Og jeg sitter her med litt blandede følelser. Synes Samsungen har mange flere funksjoner og flere finesser. Men sleit i begynnelsen med at skjermen frøs og batteriet måtte ut. Pluss at jeg må lade den hver kveld. men det er kanskje fordi jeg bruker den mye. men sitter dessverre med en følelse av at jeg savner iPhonen min. Valgte jeg rett tro?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg har begge to telefonene. Hadde en Iphone 4 som ble ødelagt, mens jeg ventet på å få en ny så kjøpte jeg meg en Samsung Galaxy S II. Jeg liker bedre Iphonen, så nå skal jeg selge Samsung telefonen! Det er nok mange forskjellige meninger, begge telefonen fungerer greit uansett.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 OK, takk for svar alle sammen HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Iphone, er jo mye flere apps til den også, og så må man ikke være datanerd hvis noe skjer med den, alt er jo mye lettere ed Iphone. Synes Iphonen er finere også
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Jeg fikk Samsung for et par uker siden, og mannen min har samme som du HI. Han er "datamann" og hevder i hvertfall at Samsungen er mye bedre, og at han kommer til å kjøpe seg slik neste gang han skal ha ny telefon. Jeg var litt skeptisk til min i starten fordi jeg synes den er litt stor, men jeg synes det at den er så tynn og utrolig lett av vekt faktisk veier opp for størrelsen. Den føles ikke stor fordi den er så lett. Vanskelig å forklare. Og så er den utrolig brukervennlig. Jeg har aldri hatt touch-telefon før, men klarte likevel å navigere meg rundt på denne fra første dag av :-) Og kameraet på den er fantastisk! Krystallklare bilder som også skjermen klarer å vise med en super oppløsning. Eneste negative er at den går litt fort tom for strøm.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Jeg har iPad og er kjempefornøyd med den. Likevel valgte jeg samsung tlf, har hatt den noen dager nå, veldig fornøyd! Bedre skjerm, raskere system og godt kamera/ video. Syns rett og slett iPhone er litt kjedelig i forhold...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Tror du har et poeng i at han er datamann. Iphone er for folk flest, mens samsung telefonen har flere "datamann-finesser".
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #13 Skrevet 29. november 2011 iPhone 4s er best, særlig om du ikke har veldig peiling på smarttelefoner. For å forklare kjapt: iOS (operativsystemet til iPhone) er mye enklere og mer intuitivt. Alle instillinger er samlet på et sted. Selv en "idiot" eller en som ikke kan noe om smarttelefoner/dataer klarer å forstå seg på det. Alle app'er man får lastet ned er godkjent av Apple, funker 100% til din tlf og du kan ikke få virus. Med Galaxy S II får du en android-telefon. Android er basert på Linux og er ganske vanskelig og kronglete. De har lagt et intuitivt brukergrensesnitt på toppen, men det er likevel vanskelig om du må forandre på noe eller får problemer. Ting kan henge seg opp, henge, du kan få virus med mer. Android-telefoner er best for folk som er over normalt interessert i data og som vil fikle med telefonen og prøve ut mange "nerdete" ting. I tillegg er det en stor fordel at Apple både har laget selve telefonen og programmene/operativsystemet. Da funker alt sømløst. Det samme kan ikke sies om Android-telefoner, som Galaxy S II
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Men jeg er IKKE datamann, jeg er faktisk under snittet teknisk begavet (slipper jo å lære meg noe med en mann som fikser alle data-ting for meg :-P), og jeg synes det er kjempelett å bruke telefonen min. Den er veldig selvforklarende rett og slett, enkel å manøvrere rundt på. Hadde f.eks aldri lastet ned en app før (knapt nok hørt om det), men klarte det helt fint selv uten problemer. Den er skikkelig brukervennlig rett og slett :-) Kan være tidligere modeller er mer tungvindte, det vet jeg ikke noe om, men min er i hvertfall ikke vanskelig å forstå seg på :-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Android-telefoner funker greit til man plutselig har et problem. Da må man google og styre og hacke og det tar gjerne flere timer før man får ordna det. Noen ganger må man reboote hele telefonen (slette alt og installere på nytt). Alt det slipper man på iPhone som har et lukket system.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. november 2011 #16 Skrevet 29. november 2011 Ok, det skal jeg ikke argumentere mot, for det aner jeg virkelig ikke noe om. Jeg er strålende fornøyd, mannen sier at den er super, og jeg er jo i så fall heldig nok til å være gift med en som kan fikse den dersom noe går galt :-P Innser jo at det ikke nødvendigvis gjelder for alle da. Men har også flere venninner med Samsung, den første av de, og som aldri har hatt problemer med sine. Er det veldig vanlig med problemer med disse da? Man må kanskje være over snittet interessert før man klarer å gjøre nok med den til at ting blir et problem også?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #17 Skrevet 29. november 2011 Om du er mest interessert i en god brukeropplevelse og enkelhet, så går du får iPhone. Om du vil ha den beste skjermen og skal se filmer og/eller spille tunge spill på telefonen din går du for Galaxy S II
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #18 Skrevet 29. november 2011 Samsung Galaxy S II er kjempeenkel i bruk, og jeg er heller ingen datanerd :-) Har dessuten aldri hatt problemer med den, som at den henger seg opp e.l. Kjenner lite til iphone, men liker ikke at apple har sperrer på en del musikk -irriterende!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #19 Skrevet 29. november 2011 Samsung Galaxy S II gjør det dessuten best i test.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #20 Skrevet 29. november 2011 Jeg jobber med mobiltelefoner :-)Samsung har færre feil enn apple,og hvis det er 4s du vil ha bør du vente litt,det har vist seg(som alltid) at den har noen "baby"feil,så jeg selv skal kjøpe den på nyåret. Har selv pihone 4 nå,og er veldig fornøyd,litt mer leketøy enn samsung,da det finnes utallige apper,men jeg hadde ikke vært redd for å kjøpt samsung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå