Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Eller er det bare tull. Jeg skulle ha tatt noen striper, men reiser til Spania om en uke. Da blir det nok en del bading i klorvann.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Bleket hår kan bli grønt, ja, men det skal endel til. Jeg hadde platinablondt hår i årevis, og det var aldri noe problem med at det ble grønt i klor. Men bodde på et hotell i Oslo en helg og kom ut av dusjen lørdag morgen med grønt hår! Det var ikke svakt grønnskjær heller ... Frisøren sa da at det nok var kombinasjonen klor i vannet og kobber i rørene som gjorde utslaget. Hadde også en veldig lys blond gutt i klassen på barneskolen, og han fikk grønnskjær hver gang han badet i klor, men det var såvidt det syntes og forsvant etter en liten stund. Så min erfaring er at syden og klor i bassenget går alldeles fint, og i hvertfall om håret bare stripes :-) God tur!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Kjøp deg en sjampo/balsam med blå pigmenter for å nøytralisere. Hør hos frisøren din, men husker at iallefall KMS hadde det. Det beste du kan bruke om du skal i klorvann. Bleket/stripet hår er mer utsatt fordi sjellaget er porøst etter behandling. En god fuktighets kur og evt "leave in" balsam er også lurt Men tar du håret og setter det opp, og unngår å ligge med håret i klorvannet, så går det nok fint God tur! *tidligere frisør*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå