Gå til innhold

Blir bleket hår grønt i klorvann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare tull. Jeg skulle ha tatt noen striper, men reiser til Spania om en uke. Da blir det nok en del bading i klorvann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleket hår kan bli grønt, ja, men det skal endel til.

Jeg hadde platinablondt hår i årevis, og det var aldri noe problem med at det ble grønt i klor.

Men bodde på et hotell i Oslo en helg og kom ut av dusjen lørdag morgen med grønt hår! Det var ikke svakt grønnskjær heller ...

Frisøren sa da at det nok var kombinasjonen klor i vannet og kobber i rørene som gjorde utslaget.

Hadde også en veldig lys blond gutt i klassen på barneskolen, og han fikk grønnskjær hver gang han badet i klor, men det var såvidt det syntes og forsvant etter en liten stund.

Så min erfaring er at syden og klor i bassenget går alldeles fint, og i hvertfall om håret bare stripes :-)

God tur!

Skrevet

Kjøp deg en sjampo/balsam med blå pigmenter for å nøytralisere. Hør hos frisøren din, men husker at iallefall KMS hadde det.

Det beste du kan bruke om du skal i klorvann.

Bleket/stripet hår er mer utsatt fordi sjellaget er porøst etter behandling. En god fuktighets kur og evt "leave in" balsam er også lurt :)

Men tar du håret og setter det opp, og unngår å ligge med håret i klorvannet, så går det nok fint :)

God tur! :)

*tidligere frisør*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...