Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Bare ren og skjær nysgjerrighet. Sist du var svimmel, hadde vondt i hode, var trøtt og slapp osv pga jernmangel, hva var jernlageret ditt på da? Jeg svimler omtrent hver eneste gang jeg reiser meg opp, har kronisk vondt i hode og er hel tiden slapp og sovner over alt. Er garantert ikke gravid, og vet jeg har lett for å få jernmangel. Var til lege i dag og tok blodprøve, så regner med å få svar innen fredag. Så ille som dette kan jeg ikke huske at det har vært før da, og jeg burde nok gått for lenge siden, men sist jeg målte når jeg var svimmel og sånt, for 3-4 år siden, hadde jeg jernlager på 8. Litt spent på hva det blir nå. Hvor lavt kan det egentlig bli før det er kritisk?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jeg har ingen formening om hva tallene var, men jeg hadde lav blodprosent, lav jernmetning, og for lite B12 når jeg hadde de symptomene du beskriver. Jeg fikk sprøyte med B12 og tok jern, etter ca 3 uker begynte jeg føle meg bedre. Hodepinen lettet litt og jeg følte meg piggere, legen trodde det var B12 sprøytene jeg merket best virkningen av...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg tror ikke han haket av for b-vitaminer på det skjemaet over hva som skulle testes i blodet mitt, synes det bare stod hake på ferritin. Håper legen sjekekr det uansett da. Er ganske sikker på at det bare er jernmangel. Er en ting i familien min det der, virker som har vanskelig for å ta opp jern godt i min familie, for "alle" får jernmangel jevnlig selv om de fleste av oss spiser sunt og variert. Sønnen min går på jerntilskudd nå, han hadde bare 9 i jernlager, men det er på vei oppover nå da. Der testet legen B-vitamin, og det var helt fint for ham. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå