3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Selv leser jeg nå Ut å stjæle hester og syns den er kjempegod.
Mandalas Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jeg sitter igjen med inntrykket av at Shantaram er en av de beste bøkene jeg har lest. Et eller annet ved den var utrolig fengende!
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg ble utrolig fenget av "Parfymen" av Süskind da jeg leste den som ca 18-19-åring. Så det står vel som en av de sterkeste bok-opplevelsene mine. New York triologien til Paul Auster fenget (særlig den første boka), da jeg tok meg tid til å lese Kafkas Prosessen med tenkepauser forstod jeg plutselig hvorfor den var skrytt opp i skyene også ;-) Ellers er jeg svak for det meste av Ibsen, og synes kvinne- og familieskildringene hans er fantastiske. Egentlig er jeg glad i krim også, og promoterer Andre Bjerkes Enhjørningen i enhver anledning. Ut og stjære hester derimot, falt ikke i smak hos meg. Jeg syntes den ble langdryg og kjedelig. Men hver sin smak (heldigvis)! Nå gleder jeg meg til å få den siste boka til Linn Ullmann (Det dyrebare) i hus :-)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen synes jeg er kjempefin.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 "- og tok de enn vårt liv" av Per Hansson. Fortellingen om familien Morset fra Selbu under 2. verdenskrig. Den blir jeg aldri ferdig med, og den burde vært lest av alle.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Folket på Innhaug av Anne Karin Elstad tar jeg stadig frem og leser om igjen
lillemy_85 Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Tusen strålende soler synes jeg er fantastisk :-) Og alle av Camilla Lakcberg.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2011 Dette var jo en fin måte å få gode lesetips og gode julegavetips;) Spennende:)
Fire småtroll Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Jeg leser så utrolig mye bøker, og smaken min forandrer seg hele tiden synes jeg Denne høsten er Reisen hjem en av de bedre bøkene jeg har lest, den er veldig fengende. Leste akkurat Kråkejenta som er første boken i en svensk krimtrilogi og likte den også, litt annerledes enn mye annen krim jeg har lest. Jussi Adler-Olsen er en dansk krimforfatter som jeg virkelig hadde sansen for, han kombinerer nåtid og fortid, flere veldig forskjellige personligheter og spennende krim på en særdeles bra måte. Er faktisk litt humor også i hans bøker, og de filmatiseres. Kan også anbefale Naken i Hijab om du vil ha en lettlest ikke for tung bok om slike temaer. Skrevet av en norsk jente som har bodd mange år i Egypt så hun vet hva hun snakker om.
Storebror & Lillesøster Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Stig Larsson -millenium Og Camilla Lackberg - Alle i serien med Patrik og Erika
plastblomst♀♂♂ Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Stormenes tid av Ken Follett. Selv om den er på rundt 1000 sider er det er bok jeg ønsker aldri tar slutt:) Likte også Reisen hjem (husker ikke forfatteren) og hundre år (Herbjørg Wassmo) Mange gode tips her, gleder meg til å lese noen av de anbefalte:)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 "Ditte Menneskebarn" av Martin Andersen Nexø. En fantastisk god og gripende historie om en ung dansk kvinnes liv fra fødsel til død,hun var en av de fattige sliterne på slutten av 1800-tallet/begynnelsen av 1900-tallet. Lenge siden jeg leste den,men den boken husker jeg alltid.Er så utrolig sterk historie. Mvh
minimera Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Bøkene om Dina gjorde veldig inntrykk på meg! Jeg måtte ta pause i lesing etterpå, for det fristet ikke å lese om noe annet enn Dina. Savnet henne på en måte. Så de bøkene er nok favoritten! Leser "min kamp" nå, første bok. Ganske så bra, han er skremmende ærlig! Er blitt litt hektet
Magia Skrevet 10. desember 2011 #16 Skrevet 10. desember 2011 Drømmefakultetet av Sara Stridsberg! Ingen over, ingen ved siden av - foreløpig Ellers likte jeg godt Tredje person entall, av Vigdis Hjorth, Balansekunst av en inder jeg ikke husker navnet på. Sikkert fler Prøver å holde tråden oppe, så jeg får noen boktips!
ღhælgelainnღ Skrevet 11. desember 2011 #18 Skrevet 11. desember 2011 Min favorittbok er og blir "la meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson. Fantastisk bok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå