Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Har enda ikke vondt i hodet(bare litt trykk nå), men er kvalm og har synsforstyrrelse. Sliter med å se hva jeg skriver her nå.... Jaja.... det var den dagen i dass......
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Kjør på med Imigran. Og kom deg vekk fra skjermen
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg klarer å stoppe annfall med to vanlige paraset hvis jeg tar dem så tidlig. Desverre er ikke alle så heldige. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Du som stopper migrene med paracet - da har du ikke migrene. Hvis du har migrene, så får du ta deg en tur til legen og begynne utprøvingen av ulike medisiner. Jeg fant at maxalt smeltetabletter fungerer bra for meg. Jeg får aldri vondt i hodet før anfall. Anfall starter med aura, men der vet jeg det er forskjell. Mange som tror de har migrene, har egentlig bare spenningshodepine (da kan f.eks. paracet hjelpe, selv om jeg heller anbefaler naproxen). Husk å avspenne før du sovner! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Åh nei huff!!! Jeg hadde akkurat det samme for en uke siden. hele dagen ødelagt, og det satt i et par dager etterpå... God bedring!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Jeg klarte å få fatt i medisin før auraen var helt ferdig, og det hjalp:) Fortsatt bare trykk i hodet, uggen mage og ubehag i kroppen. Og tungen prikker det litt i. Men det er tungt, og anfallet er der på en måte, selv om hodepinen ikke kom for fullt. Så dagen er ganske ødelagt ja. Tenkte bare jeg skulle svare her, og så legge meg nedpå etterpå. Jeg bruker Maxalt smeltetabletter. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Det finnes mange typer migrene og jeg har snakket med flere leger om dette da jeg selv var usikker på om det faktisk var migrene jeg hadde. I følge alle legene er det det og det er ikke så uvanlig at det kan stoppes, eller i hvertfall mildnes mye, om man tar medisiner tidlig i anfallet. Jeg vet jeg er heldig som kan stoppe anfallene så enkelt, men jeg kan love dg at jeg blir dårlig nok om jeg ikke rekker det. Jeg mister evnen til å fokusere blikket, mister mye av balanseevnen, kaster opp, blir ekstremt var for lyder, kan ikke ligge på ryggen osv. Parasetamol er faktisk også av de medikamentene som anbefales i legemiddelhåndboken mot migrene. Selv om du har migrene selv skal du være forsiktig med å uttale deg så bastant om hva andre folk har. Ja, jeg blir provosert av at du ut fra et inlegg her tror du kan overprøve leger og enkelt fastslå hva som i hvertfal ikke feiler meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå