Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Og i tilfelle hvilke mengder sukker skal til, før det virker inn på nurket i magen?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 I de fleste tilfeller påvirker maten som mor spiser, kun hennes egen vekt. Vekt på barnet avhenger som regel av arv (vekt på mor og far) og faktorer som gjennomgang i navlestrengen osv. Vet om flere kjempetynne som kastet opp all mat og fikk gedigne babyer på over 4 kilo, samtidig som ei som kun levde på hamburgere og kjeks på grunn av kvalmen, fikk en unge på 3100 til termin. Har selv 2 stk unger, spiste som en hest og fråtset i sukker med nr 1 og begrenset meg veldig med nr 2. Resultatet ble at jeg la på meg mindre med nr 2, men selve ungen var hele ett kilo tyngre enn nr 1.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Om du ikke spiser noe annet sikkerhetsinteresser (ikke noe godteri, kaker osv) og drikker en halvliter brus om dagen - og ikke er overvektig, vil jeg ikke tro det er noe problem. Men husk at både sukker og koffein ikke er bra for barnet. Cola bør du derfor unngå: bedre med Solo da. Eller hva med å bytte ut bruden med farris?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Og for all del - kutt ut ALL light brus og saft, siden det inneholder aspartam! Da er det bedre med sukkerholdig brus og saft.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Jeg drikker vel mest brus i helgene. Men det blir kanskje 1 glass på en ukedag også. Jeg drakk light brus før jeg ble gravid. Men gikk over til sukkerholdig nettopp pga aspartam.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 hahaha.. lit autokorrektur ute og går? Sikkerhetsinteresser og bruden? Morsomt
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Sålenge mor ikke har svangerskapsdiabetes, vil ikke barnet påvirkes.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Hva med oss som har PCOS da? Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 11:40 Sikkert noen som skriver med iphone, jeg har samme problemet selv når jeg poster innlegg med den Jeg spiste veldig store mengder sjokolade siste trimester pga et helt forferdelig søtsug; spiste minst en halv kilo sjokolade hver eneste uke... La ikke på meg mer enn 12 kg tilsammen da, siden sjokoladen erstattet mer sunne måltider... Uff og uff!! Babyen kom 11 dager før termin, var 52 cm lang og veide 3410 gram. Dvs lang og tynn baby. Både pappaen og jeg er slanke da.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Har du insulinresistens da? Jeg har pcos, uten insulinresistens. Min baby i magen er helt på nedre del av normalen. JEG er feit!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Jeg tror ikke det. Hadde ingen effekt av lavkarbo f.eks. Eller metformin.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Fikk plutselig noja her for hva dere skrev om tilsettningstoffene/søtningstoffene i lettbrus og saft... Fordi jeg drikker veldig mye saft "uten sukker", og er nå 6mnd på vei! Gudsjelov så fant jeg en artikkel når jeg "googlet" hvor en annen kvinne har spurt "nettdoktor" om dette problemet etter å blitt skremt vannet av...Her er svaret hun fikk; http://www.lommelegen.no/387648/engstelse-for-kreft-pga-aspartam jezzzz,kvinner....vi er ikke litt sårbare her vi sitter førstegangsgravide. Trodde jeg hadde tatt livet av ungen min nesten jeg nå
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #13 Skrevet 29. november 2011 Det var godt å høre men sukker er ikke bra uansett, så får prøve å holde det til et minimum. Er normlavektig nå. Men er fortsatt 10 uker igjen HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Sorry, men er det virkelig noen som er så korka at de går på lavkarbo i svangerskapet??? Ungen i magen trenger BÅDE karbohydrater, proteiner og fett. Gud bevare altså...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Hvis det er meg med PCOS du mener. Så går jeg ikke på lavkarbo i svangerskapet nei Men jeg prøvde det for å normalisere syklusen min, for å BLI gravid
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #16 Skrevet 29. november 2011 Litt aspartam er ikke farlig. Vanligvis anbefales det å holde seg under 3 liter light-brus om dagen. Selv holder jeg meg til en halvliter om dagen. Men når man er gravid er det anbefalt å få i seg mindre aspartam fordi effektene på foster ikke er kjent. Ingen studier har påvist noen som helst skadelig effekter (i motsetning til nikotin, koffein og alkohol som har skadelige effekter), men det er anbefalt å følge føre-var-prinsippet. Likevel, light-brus et par ganger i uka og/eller extra-tyggis er ikke noe å bekymre seg over
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #17 Skrevet 29. november 2011 Hahaha! Ja, jeg skrev med iPhone
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #18 Skrevet 29. november 2011 Altså, det er jo uansett logisk at kunstig fremstilte stoffer som hovedregel er farligere enn naturlige stoffer!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #19 Skrevet 29. november 2011 Jeg går ikke på lavkarbo, men kroppen min reagerer på mye sukker og hvete (med diare og hodepine) så jeg ungår det der jeg kan. Som f.eks i saft -som jeg kan drikke flere liter av om dagen- Korka kan du selv være, som ikke ser at det er flere grunner en "lavkarbodiett" til å unngå sukker...hehe. OG at det er flere grader av å unngå det. -Har da litt sukker på grøten her i hus også 11:47
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #20 Skrevet 29. november 2011 Ok... bare tenkte på at alle leger fraråder gravide å slanke seg i svangerskapet siden barnet må ha allsidig næring.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #21 Skrevet 29. november 2011 E i grunnen lavkarbo de med svangerskapsdiabetes blir anbefalt. Ikke en ekstrem variant, men en uten sukker og lite inntak av mel, poteter, ris og pasta. Det er også en tilnærmet sikker måte å forebygge diabetes type 2 generelt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #22 Skrevet 29. november 2011 Ikke sant 12:09...Også er det en forskjell på å slanke seg og det å faktisk leve sundt, som man gjorde før man ble gravid. Man bør jo generelt roe litt ned på karbohydratene ifg forskning (trenger ikke være forsker for å se det, bare se ut av vinduet på hvor mange som "vagger" rundt) Så at man roer ned på (ikke kutter helt ut) karbohydratene er ikke krise, selv i et svangerskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå