Gå til innhold

snakker dere til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snakker dere til babyen i magen?

føler meg litt dom når jeg går å snakker høyt til meg selv ;) vet ikke helt hva jeg skal si heller, så går mest å komenterer om babyen sparker eller hva vi skal spise og at vi skal gå dit eller gjøre det.. men blir ikke så mye må jeg inndrømme.

hva snakker dere om til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket aldri til babyen i magen, men sang mye. :)

Skrevet

Klart det :) Prater om hva vi skal gjøre den dagen, om bevegelsene hennes, om hennes storebror og far osv :) Er koselig å prate til henne, bruker også en del tid til å gni og dytte på magen, så hun får respons på bevegelsene sine :) Synger sanger for henne, og leser for henne også.. Gjorde det samme med storebror, og han kjente igjen historier og sanger fra starten av, allerede som 6 mnd, så pludret han med når jeg leste de samme eventyrene :)

Skrevet

Ikke veldig mye...

Men som i stad, når jeg knuste noe og jeg merket det "skvatt" til i magen...sa jeg vel noe som "-oj, ikke meningen å skremme deg lille venn!"

Eller om jeg ikke har merket noe på en stund, og han plutselig sparker, så kommer vel en -"der var du ja, takk!"

Ellers så synger jeg med radioen i bilen, men det gjorde jeg før når jeg ikke var gravid også... ;) hehe

Skrevet

Nei, men jeg klapper mye på magen;) føler det unaturlig å snakke med magen. Tenker at det ikke har noe å si, hun hører stemmen min uansett.

Skrevet

synge er sikkert ikke så dumt! føler det blir litt mer naturlig å gjør når jeg går rundt for meg selv.. :) hi

Skrevet

så flink du er! det er litt sann jeg tengte jeg skulle gjøre før jeg ble gravid, lese eventyr og prate mye.. men er ikke så flink på samtaler med meg selv, så føles så unaturlig, men er kanskje en vane sak.... hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...