Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Hva gjør man? Hun gråter og roper "Jeg vil ikke bæsje!!" Ga henne laktulose igår, men det har foreløpig ikke hjulpet. Stakkars...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Sånn akutt så er det klyx eller klyster som hjelper. Forebyggende så er det vann som gjelder, drikk masse vann, ha en fin vannflaske tilgjengelig i kjøleskapet og hele tiden minne på. Andre tips er en kiwi og en yoghurt og dagen. Svisker, blåbær, og ulike produkter på apoteket. Lykke til, stakkar liten.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Mine barn har desverre arvet min mage, og jeg er vel ikke direkte hard,- men TREG i magen.....Og eldste har vært på sykehus og greier,- og vi ble anbefalt drikke masse. Gjerne saft,- for da drikker de mer. Eller annen drikke de kan drikke fordi det er godt, ikke ford de er tørst. Lactulose tar tid før det virker, og det vil heller ikke løse opp en evt propp som sitter igjen. Det finnes en slags olje som man bruker en LAAAANG slange på og pumper inn i rektum (kommer ganske langt inn) som vil løse opp denne.Litt annet enn vanlig klyster som man kan risikrer bare gjør vondt verre og tar unna bare "bunn" av propp....Vet ikke om det var på resept, eller om legen på sykehuset bare noterte ned navnet på et ark....Skulle iallefalll brukes morgen og kveld i 3 dager for og være sikker på at proppen var løsnet, SÅ kunne man bruke lactulose:o) Kan jo dra på apoteket og høre om de har denne?? Funket som fy den altså..Men det var mange cm "slange" som skulle inn.....Kunne vel få samme middelet oralt også,- men da tar de tnoen dager før det virker:o)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Akutt - klyster. Bruk gjerne biola eller activia melk eller yoghurt. Pass på å bruke grovbrød. Mye væske (nb vanlig melk binder magen), druer og rosiner. IKKE banan og blåbær (de tingene fester magen). Gjerne suppe til middag. Når det er snakk om å få noe "godt" som godteri, kake, vafler osv - prøv å få inn litt brødskive e.l. først så sant det er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå