Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg har en sønn på snart 2 år som plutselig begynte å halte i dag. Nesten så han sleper benet etter seg. Fikk time hos legen senere i dag, men er det noen som har vært borte i noe av det samme?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Nja nabo gutten min kunne plutselig ikke bruke benet sitt. Han ble sent på sykehuset og det ble tatt masse prøver. Han hadde foretrukket en muskel.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Har han feber? Min eldste begynte plutselig å halte da han var rett over 1 år. Alt var bra når vi hentet han i barnehagen men når vi kom hjem haltet han. Dette var fredag og mandag gikk jeg til legen. Han fikk da påvist Coxit (aner ikke hvordan det skrives) så vi ble sendt på sykehuset og han måtte ta ultralyd og div. Ble værende der noen dager. Fikk da høre at hadde han fått feber så kunne det betydd at det var den slemme varianten av coxit, og da kunne hofteleddet blitt spist opp. Skremmende for hadde ungen fått feber så hadde jeg koblet feberen til den forkjølelsen han også hadde. HUSK, dette er hva jeg har opplevd. Trenger ikke å være det samme med din sønn. Faren min oppdaget plutselig at jeg haltet. Jeg hadde et ben som var lengre enn det andre og fikk da diagnosen barneleddgikt. Mest sannsynlig er det ingen av disse delene som feiler sønnen din. Men fint at du får sjekket det med lege i dag.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Det skjedde med min sønn også da han var ca 2. Det ble tatt veldig seriøst av familiens leger, som ba oss straks oppsøke legevakten (de bor åpå en annen kant av landet, så de kunne ikke undersøke ham selv). På legevakten tok de det også veldig alvorlig - det er et eller annet skummelt det kan være - kanskje Cotix som forrige innlegger snakke rom. Husker ikke. Uansett, så fant de ikke noe farlig, og han ble bra igjen helt av seg selv. Satser på at det ikke er noe farlig med din gutt heller, men det er viktig å få det sjekket når de plutselig begynner å halte uten å ha slåt seg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Kan også være voksesmerter.. Jeg haltet mye da jeg var mindre.. Men det var voksesmerter
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Det skjedde med sønnen vår da han var ca 2 1/2 også. Eller dvs, han klarte helt plutselig ikke å stå/gå på det ene benet i det hele tatt. Var på sykehuset, det ble tatt røntgen. To leger så på ham + en ortoped. De fant ikke noe galt, og mente det ville gå over av seg selv, men at vi skulle ta kontakt på nytt dersom det ikke var forbedring i løpet av de to neste dagene. På ettermiddagen dagen etter var det mye bedre igjen, og han kunne trå forsiktig på benet. Dagen etter der igjen var han helt fin. Han er nå 5 år, og det har ikke skjedd noe lignende siden Noe av det samme skjedde med kusina til mannen, da hun var lita og. Hun er nå over 40, og har aldri hatt noe problemer siden. Får håpe det er noe like "uskyldig" som skjer med sønnen din nå! Krysser fingrene for det!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Takk for mange svar! Legen ville se det hvordan han var videre. Han trodde ikke det var noe bekymringsfult, men jeg skulle ta kontakt hvis det ikke gav seg i løpet av noen dager. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Begge sønnene mine har gjort det. Den eldstesønnen hadde trolig sittet litt for lenge i bilsetet (5 timer på vei hjem fra ferie, han var rett under to år). Men han fikk flytende Ibux, tror jeg, på sykehuset. Den siste sønnen min opplevde også det da han var i 2år alderen, men jeg husker ikke hva det kom av.. Men det var ikke noe alvorlig, dét husker jeg
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Min gutt var 2år da han brakk en tå og haltet derfor. Men det var først 3år etter at vi fant ut årsken. Vi så plutselig at lilletåen hans var/er helt sjev - og tror at dette var årsaken til hans halting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå