Gå til innhold

Et lite rom til hver og et fellesrom, eller hvert sitt store rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt? Vi må bestemme oss... Enten blir det et rom på ca 9 kvadrat til hver unge og et felles rom på 16 utenom, eller den ungene får hvert sitt rom på 16-17 kvadrat. Er så usikker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt et lite rom til hver og et større felleserom. Vi har store barn nå, og de sitter ikke på rommet lenger. Etter hvert kan dere f.eks. ha tv i fellesrommet, de kan ha med venner hjem, ++ Det er VELDIG hyggelig!

Skrevet

Jeg ville valgt et lite tilhver og et fellesrom, spessielt om de er ganske jevngamle. Er det 10 års aldersforskjell kan det bli større diskusjoner om hvordan fellessrommet skal brukes.

9m2 er stort nok til å trekke seg tilbake til. Det vil også bli mye enklere å si nei til TV på rommet ol hvis de kan ha ha slike ting på fellesrommet.

Skrevet

Helt klart et lite rom hver og et større fellesrom. Jeg synes det er en uting med tv på rommet f.eks.. Det kan få en naturlig plass i et fellesrom. Det kan også føles bedre for pubertale ungdommer å ha venner på besøk utenfor sitt eget soverom.

Skrevet

Takk for innspill. Jeg tenkte også sånn i starten, men nå er jeg litt i tvil. De er jevne i alder men forskjellig kjønn, så jeg tenkte kanskje de ville satt mer pris på store egne rom. Vi må bestemme oss i dag, så jeg tenker så det knaker!

HI

Skrevet

Her har ungene små rom og et større fellesrom. Det store rommet brukes også til gjesterom.

Skrevet

Spiller virkelig kjønn en rolle her? Er det så stor forskjell på gutter og jenter at de umulig kan ha interesse av å dele en tv stue? Lekerom?

Skrevet

har tre barn 2 gutter og ei jente og de har små soverom, mindre enn 9 kvm..mer et sted bare for å sove og slappe av..og så har de felles rom for leker. Nå er de 3, 5 og 7 år men når de blir større er det bare å tilpasse fellesrommet mer til ungdomsstue med tv etc. De blir flinkere til å dele og samarbeide er min ide bak det :)

Skrevet

Jeg ville valgt større rom. Helt klart større rom.

Skrevet

vi skal bygge noen nye rom til barna. de skal få hvert sitt rom på 12 kvm.

+ at vi skal lage flere loftstuer slik at de får hver sin som de kan ha med venner på.

har en gutt og en jente og tror ikke de vil ha så mange felles venner. greit og skille dem litt også.. om de er sammen er jo det fint. men greit og ha løsninger så de kan være hver for seg.

Skrevet

Jeg ville valgt to små og ett fellesrom hadde jeg hatt mulighet. Soverommene kan man lukke igjen. Ungdommer gidder ikke alltid å rydd/re senger osv. Da er det kos å ha et annet rom som er ryddig og på stell, klart til å ta imot venner.

Det er bare som mor å sette opp regler det. Annen hver dag får de ha venner i oppholdsrommet - hvis de ikke blir enige selv da.

Hvis dere velger to store rom, blir de på størrelse med vårt soverom. Det er ikke såå stort?! Med seng, en sofa og et bord - for det ønsker ungdommer, pluss skrivepult blir det ikke direkte luftig der inne. Når de blir ungdommer 15-16 år, ønsker de seg gjerne dobbeltseng, og da må nok sofaen og bordet ut fra rommet. Da kan du få et scenario der de ikke henger så mye hjemme til dere lenger, men til andre med egen stue/kjellerstue.

Skrevet

Vi hadde soverom på 7m2 og en felles leke-senere TV-stue. Synes et fungerte kjempefint. Er så kjekt å lære å dele og ta hensyn!!

Skrevet

Hadde valgt hvert sitt stor rom. har store barn, og de er mye på rommet. Hvis de ikke er der er de sammen med oss i stuen eller på kjøkkenet.

Skrevet

Vi har fire barn i alderen 2 til 10 år og de har små soverom og et stort fellesrom. Vi er veldig fornøyd med den løsningen.

På fellesrommet er alle lekene, alt fra briotog til dukkevogn, og ikke minst en stor tv, dvd-spiller og tv-spill. De er mye på fellesrommet alle sammen, der har de madrasser på gulvet, sofa og alt de trenger for å ha vennebesøk.

Veldig sjelden noen av de er på rommet sitt, enten er de på fellesrommet eller sammen med oss på kjøkken eller stue. Men de har hvert sitt rom de kan trekke seg tilbake på om de ønsker det.

Jeg ville ikke valgt annerledes enn vi har gjort, fungerer supert her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...