Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 1) man ikke skal slutte å røyke for da blir mor stresset, og da er det bedre for babyen at mor fortsetter. 2) mor skal gi opp ammingen fordi det er så stres og at baby har det bedre med en avslappet mor som koser seg. På hvilket tidspunkt ble det stuerent at både svangerskap og barseltid skal være så himla behagelig og avslappende for mor?? Fatter det bare ikke! Det er ingen som får syke barn eller prematurte barn som får beskjed om at de må slappe av og kose seg. Man går gjennom et helvete for barna sine, inkludert i relasjon til amming fordi man setter barnas behov først. Hvorfor skal barnas behov nedprioriteres fordi mor ikke skal ha det litt fælt en periode??? Blir provosert jeg. Tror det er mange som burde gjennomgått holdningsendringer.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Synes du er latterlig jeg HI. Og nei, jeg verken røykte i svangerskapet og jeg ammet ungen min til han var 1,5 år. Skjønner ikke hvorfor du blander syke og premature barn sammen med røyking i svangerskapet og amming? Det er jo 2 vidt forskjellige ting. Du burde også gjennomgått en holdingendring som ser ned på andre som ikke gjør det samme som deg, som tenker og føler anderledes enn deg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 enig i nr 1, men ikke i nr 2. Jeg mista mye av melka etter 4 mnd. Å det var helt forferdelig mye stress, jeg prøvde alt jeg og helsesøster kunne komme på.. Jeg klarte det ikke å både jeg og ungen ble urolig, da sa helsesøster til meg at jeg skulle begynne å delamme, å det fungerte supert! Etter etpar mnd med stress og uro fikk jeg en virkelig koselig og rolig småbarnstid, å det er verd MASSE!! Tror du burde gå gjennom dine egene holdninger..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Så utrolig korket du er, HI. Jeg strevde med ammingen i 2 måneder, barnet skrek og skrek, og jeg synes IKKE at det var noe kjekt å bli mamma i det hele tatt. Det å begynne med flaske er det beste valget jeg har tatt! Med neste mann skal flaskene og MME stå klart på kjøkkenbenken. Og hvis du ikke har strevd med amming, hva vet du da? Barnet mitt hadde god sugeteknikk, men jeg hadde bare ikke nok melk selv om jeg ammet døgnet rundt og ofte satt i to timer og ammet. Det med røyking er jeg enig i da, det kan ikke unnskyldes.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Tro meg, fikk prematur og ammingen var et sant helvete i 4-5 mnd. Men er så takknemlig for at jeg aldri ga opp. Så selvsagt vet jeg noe om ammeproblemer. Men tror da ikke barnet mitt hadde hatt bedre av å få MME enn MM bare fordi jeg skulle hatt det litt bedre. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Selfølgelig har ungen hatt det bedre, hvis han eller hun ble mett av MME og ikke av MM. Man behøver jo ikke å gå over til kunn MME, man at man kanksje har 1 måltid med det. Men så bra at det gikk bra for deg da
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg har et barn med funksjonshinder og vi gjør alt vi kan for han. Men amme, nei takk. Det var faktisk et verre helvete enn å leve et slitsom familieliv hver dag. Visse ting er bare for vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Enig i nr 1. Det røykere sier at det er sååå vanskelig å slutte, bunner kun i egoistiske tanker. Når røykerne får farlig sykdom og må slutte på dagen for å ivareta EGEN helse og EGET liv, så gjør de det som en selvfølge. Men når det er snakk om andres liv og helse (babyen i magen), da er det plutselig kjeeempevanskelig. Bull shit. Når det gjelder ammingen, ikke alle får det til. Har en venninne som eksempel - hun har 1 barn fra før som hun har 100% omsorg for, og sp fødte hun nr 2. Stor jente, som ville ha mat HELE tiden. Mor hadde lite melk og fikk ingen avlastning med noen av barna. Endte med at hun gikk uten søvn i nesten 3 døgn, og svimte av på sofaen mens den ene ungen lå i vogna og den andre på 4 løp rundt uten tilsyn. Etter det sluttet hun å amme, og begynte med MME. Resultat: fornøyd unge som sover natten gjennom, utvhilt mor som klarer å ta vare på begge barna og seg selv. Mener du, HI, virkelig at mor skulle fortsette å amme???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå