bIomstre Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 mer spesifikt Amarylliser. Hvor fort vokser en amaryllis? På blomsterbutiken hadde de noen løker som bare hadde "ører"... Mens andre hadde lang stilk med knopp på. Hvor lang tid før de blomstrer? Og hvor lenge varer blomstringen? Jeg vil ha noen som blomstrer ganske snart, og varer frem til jul (da reiser vi bort). Åssen bør de da se ut nå?! Huff, kanskje jeg heller skal ha julegleder....
Gjest amandine Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Ta lang stilk med knopp! Ellers blomstrer den når du reiser. Ikke alltid lett å time amaryllis, synes jeg, men de står gjerne ganske lenge. Lykke til!
bIomstre Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2011 Takk, da skal jeg gå på lang-stilk-jakt i morgen :-)
Gjest sug lut Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Jeg pleier å kjøpe rundt 1. desember og får da blomst til jul - skal du ha blomst før må du kjøpe nå med lang stilk, tenker jeg.
bIomstre Skrevet 29. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2011 Da kjøper du bare løker? Eller til nød med "ører"? Trenger de litt støtte disse langstilkede forøvrig, må jeg kjøpe med "krykker"?
Gjest sug lut Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Ja, kjøper m ører vanligvis. Du skulle fått mine amarylliskrykker hadde du vært i nabolaget, de trenger def krykker og jeg har ikke plass til amaryllis lenger har jeg bestemt. Finnes veldig fine krykker som på en måte er overlappende sirkler i to høyder m ben, sånn at om du får to/tre skudd får hver av dem noe å støtte seg på.
bIomstre Skrevet 29. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2011 Å, finnes det amarylliskrykker altså? Stilig! Men da skal jeg passe på å få med slike :-)
Gjest sug lut Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Jepp. De har sommerjobb (vårjobb) som støttegruppe for sommerblomster som spirer i vinduer fordi mora deres er utålmodig med såinga...
bIomstre Skrevet 29. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2011 Alsidige altså. Da setter jeg opp hjelpemiddelsentralen på lista over morgendagens besøkssteder....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå