Gå til innhold

4uker i bhg og spiser fortsatt ikke lunsj der... NEKTER :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo litt bekymret da.. for hun er sååå sliten når vi kommer hjem..

Hun er nettopp fylt året og er i bhg fra 9.15 til 14.30 og innimellom fridager.. Føler meg fæl som sender henne i bhg... sover kun 1t der og, mens hjemme sover hun lett 3t på formiddagen..

Men håpte hun skulle spise litt mer i bhg nå... får frokost, grøt og mme rundt kl 08 og spiser yogurten sin kl 14 i bhg.. det er vel lenge å gå uten mat?

Vektøkningen var grei sa HS, så er ikke så bekymret enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er litt for lenge uten mat.

At små barn velger å ikke spise i barnehagen, handler som regel om at de ikke er helt trygge. At de sørger. Det å begynne i barnehage er den første store krisen et barn opplever, og denne sørgeperioden må ta den tiden det tar. For noen tar det lang tid å finne trygghet i barnehagen.

Det jeg synes barnehagen bør gjøre er å forsøke som best de kan å skape trygghet(bygge relasjon!). Enn så lenge kan det være en løsning at datteren din blir tatt med inn i et annet rom for å spise lunsj. Kanskje det kjennes bedre ut for henne.

Skrevet

Prøvde å snakke med personalet tidligere når jeg leverte idag.. Men ble på en måte avfeid. Hun trives jo så godt sier de, smiler og ler.. men vil bare ikke ha mat der, hun spiser endelig yogurten sin og litt frukt så det er absolutt fremgang. Så hun får middag kl 15 i stedet for 16 nå når hun spiser så lite.. så koser vi oss med litt kjeks på ettermiddagen til litt barnetv. Føler jeg må få i hun noe.. på 2 mnd nå så har hun lagt på seg 500gr ca, men fikk beskjed om å ikke bekymre oss på helsestasjonen for det er tydeligvis perioder der de små ikke spiser sååå mye som før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...