Gå til innhold

Igangsatt fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har blitt satt igang, når ble dere satt igang i forhold til termin, og hvorfor? Jeg har hatt maserier i en uke nå og har mye smerter i magen og ryggen. Lurer på om det er sjans for meg å bli satt igang snart. 2,5 uke til termin. Ble satt igang åtte dager før termin med nr 1 blant annet pga modningsrier som var ineffektive og stoppa på 3 cm åpning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang 2 døgn over termin. Hadde vannavgang, men fostervannet var KJEMPE grønt, så det var bakterieinfeksjon. Ble satt igang med 2 modningspiller!

Skrevet

Jeg blei satt igang 2uker før ul-termin. Hadde liten baby i magen så fødselslegen ville ha han ut.

Skrevet

Ble satt igang en uke før tiden, fordi barnet ikke hadde vokst siden sist de sjekket. (Holdt regelmessig følge med veksten til barnet den siste tiden, fordi det ble oppdaget vekstavvik)

(Alt sto bra til forresten, men det var jævlig vondt å føde;)

Skrevet

Ble satt igang 13 dager over termin fordi babyen hadde bestemt seg for å bli der inne.

Tviler veldig sterkt på at du blir satt igang 2.5 uke før termin pga maserier og andre modningssmerter.

Skrevet

Jeg hadde ineffektive maserier i 2 mnd, ble ikke satt i gang før vannet gikk og alt av tegn på rier stoppet helt opp. 31 timer etter vannet gikk ble jeg satt i gang.

Jeg var så utslitt av de maseriene (som var vondere enn de første riene på drypp) at jeg gikk på veggen. Var til samtale flere ganger og gråt og gråt fordi jeg var så sliten..tryglet om å bli satt i gang. Men det gjorde de ikke (og jeg skjønner de jo godt nå når jeg ser tilbake på det) Sov MAX 1 time per natt, og det var umulig å finne roen, ble nesten psykotisk. Ble lagt inn et par ganger de 2 mnd for smertestillende og sovesprøyte i skinka. Da fikk jeg i hvertfall hvile litt.

Guttungungen kom forresten akkurat på UL termin. Tviler på at du blir satt i gang pga maserier, men jeg føler med deg. Og VET at det er slitsomt. Hør heller med sykehuset om du kan få hjelp til å sove hvis du sliter med det. Babyen har det nok best i magen enda :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

21.39 er meg..skulle ikke være anonym

Skrevet

Jeg ble satt igang 12 dager over termin. Jeg var ikke moden i det hele tatt, så det var liten sjans for at fødselen ville kommet igang av seg selv med det første.

Skrevet

Hei.. ble satt igang 3 dager før termin grunnet svangerskapskløe og høye leververdier!! Var modent, og de ville ikke vente lenger.. synes tallene var høye nok, til å ikke ta sjangser...

Skrevet

Jeg ble satt i gang 10 dager før termin pga rier/masrier som hadde veldig liten effekt, og babyen fikk høy puls av det.. Hadde da hatt masrier i 2 uker, som var regelmessige døgnet rundt.

Skrevet

Jeg ble satt igang 17 dager før termin fordi barnet ikke hadde det bra der inne. Hun var veldig rolig, de var ikke fornøyd med ctg'en og de ville ha henne ut så de fikk observert henne skikkelig.

Hadde gått med maserier/kynnere ganske lenge så jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning så de bare tok vannet og satte meg på drypp.

Skrevet

Jeg bla satt igang en uke over siden vekten var estimert til godt over 5 kg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...