Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Så på nyhetene nettopp, at det er tomt for smør, men er det ikke smør som står i kjøleskapene bak da?? Hva som er smør hvis ikke SoftFlora, Bremykt osv er smør da?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 bare "ekte meierismør" går jeg utfra skjønner ikke at noen vil ha det skvipet uansett, jeg da. men men
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Det som lages på meieriet. Tine meierismør Det meste annet er margarin. Som Soft Flora, Brelett, Vita hjertego. Bremykt er sånn midt i mellom da det er 70 % smør og 30 % rapsolje
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 det smøret som brukes i julebaksten.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Smør er smør, Soft Flora er margarin og bremyk er en blanding av smør og raps(?)olje.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Oj, jeg trodde alle visste hva SMØR er! Ble veldig overrasket over denne tråden... Vet dere ikke hva dere spiser???
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Smør er et animalsk produkt, og lages av melkefett. Margarin er et vegetabilsk produkt, og lages av planteolje. Bremykt er en blanding av smør og margarin.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Tine har totalt 4 typer smør: http://www.tine.no/produkter/smor Kviteseidsmør, ekte meierismør, setersmør og usaltet meierismør. Alt som ikke heter smør er margarin eller blandinger. De fleste margarintypene er sunnere enn smør med tanke på at det er mer enumettede/flerumettede fettsyrer i margarin, mens smør har mest mettede fettsyrer. Så er det noen av de ekstreme lavkarbofolka som mener at masse mettet fett er supersunt og da er plutselig smør blitt rene salaten
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Smør eller margarin? http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/matvarer_og_n_ringsstoffer/matvaregrupper/sm_r__margarin_og_oljer_66497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå