Gå til innhold

Hinter media om at 22 juli også er Barnevernets feil eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker nesten slik. Herregud.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er kanskje ikke så rart. De vil jo aldri være skyldige i det som skjedde 22 juli, men det er ikke til å stikke under en stol at barnevernet gjorde en dårlig jobb da ABB var liten og de fikk bekymringsmeldinger.

Mannen er jo skadet, kanskje de kunne gjort noe for ham.

Skrevet

det heter "stikke under stol", men du er ikke den eneste som sier feil: mange som gjør det...

Skrevet

Hvorfor henge seg opp i det da, 21.21? Jeg har da alltid sagt "stikke under en stol".. Who cares?

Skrevet

Vet du, det var jeg faktisk ikke klar over 21.21! Men jeg hater å si og skrive feil, så takk for opplysningen! Det skal tas til etterretning.

Til din info pleier setninger å begynne med stor bokstav, men du er nok ikke den eneste som gjør den feilen du heller :)

Hilsen hun med stolen! :)

Skrevet

Er man sår på vegne av barnevernet pilen?

Skrevet

Det er jo et helt legitimt spørsmål pils stiller,er det ikke?

Jeg lurte på det samme.

Skrevet

Barnevernet fikk to bekymringsmeldinger da ABB var fire år. Sakkyndig psykolog konkluderte med at ABB burde tas ut av hjemmet. Dette skjedde ikke. Denne saken føyer seg pent inn i rekka av unnfallenhet fra bv sin side. Andre eksempler er Alvdal-saken, Christoffer-saken, og jenta som døde av en overdose på institusjon mens hun var i bvs varetekt.

Skrevet

Pilla jobber i det Kongelige Norske Barnevern og vet at barnevernet alltid har rett.

Skrevet

Ja, dessverre så virker det sånn. Barnevernet er i altfor stor grad preget av vilkårlig saksbehandling, og det er det vel ikke alle her på forumet som vil se...

Skrevet

Slutt å tull! Bv gjør aldri feil!

Skrevet

Jeg vet ikke mer om den enn det media har fortalt oss, Pila. Du sitter kanskje inne med mer info som du vil dele med oss?

Det media sier er at det ikke ble gjort noen tiltak i det hele tatt.

Kanskje det ikke stemmer, men det blir fryktelig trist hvis man aldri skal kunne referere til det media forteller oss uten å måtte dobbelsjekke all info 100 ganger.

Skrevet

Man trenger ikke være Einstein for å forstå at bv her har gjort en meget slett jobb.

Skrevet

I rettferdighetens navn så må det sies at dessverre så var ikke bv inne i bildet når det gjaldt Christoffer, fordi INGEN meldte fra!

Skrevet

Beklager, det har du helt rett i. Det var jeg som tok feil der. Poenget mitt var i hvertfall at bv gjør stadig vekk feil som får store konsekvenser for mange.

Skrevet

Tidligere har media skrevet at ABB sin far prøvde å få omsorgen for ham, begrunnet i den uheldige psykolograpporten. Men faren lyktes ikke med dette.

Nå i kveld står det på Tekst-Tv at psykologen og omgivelsene mistenkte at ABB ble utsatt for overgrep!

Tidligere har det stått at forholdet til mora var årsaken til bekymring, og nå får vi vite at det var mistanke om overgrep. Ærlig talt, dette er jo en ekstrem uthengig av ABB sin mor. Det blir så hun må flytte til Antarktis snart... Eller tolker jeg dette noe feil?

Skrevet

Media hinter om hva som helst som selger.

Skrevet

Forsto det slik at barna var mye alene mens mor jobbet, også netter. Lurer på om det var ting som hendte da.

Skrevet

Også kvinner/mødre begår overgrep mot barn.

Skrevet

Unnskyld meg! Men nesten uansett hva han opplevde i hjemme er det IKKE en god grunn til å drepe folk som han gjorde!!

Han kan ha ett sykt forhold til sin mor, JAVEL man skyter ikke hundre mennekser for det!

Jeg har opplevd grov vold og seksuelleovergrep i barndommen, men det gir ikke meg ett frikort til å gjøre hva faen jeg vil for det!

Blir skam provosert over at de skal prøve å skylde på barndommen hans!

HAN er syk i hode sitt for han er det. Han er en jævla narsesist!

Skrevet

Nå sier Lippestad (ABBs advokat) at det står ikke noe som helst om mulige seksuelle overgrep i de to rapportene fra tidlig åttitall.

Forholdet til moren er åpenbart essensen (ref media) i rapportene, men alt dette får vi vite mer om i morgen.

Livet til moren hans er nok uansett ødelagt for alltid, uavhengig av hva hun måtte ha gjort eller ei.

Skrevet

Det har du helt rett i. Det er ABB alene som er ansvarlig for tragediene på Utøya og regjeringskvartalet.

Jeg forstår denne saken slik at det er ingen som forsøker å legge skylden på noen andre, men det er vel naturlig å se etter forklaringer på hvorfor han er blitt som han er.

Dvs, ingen formildende omstendigheter, men forklaringer ala pappaen som kuttet kontakten da han var i tenårene, barnevernet som burde grepet inn etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...