Gå til innhold

dårlig samvitighet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å ha juletradisjoner for barna mine, men jeg klarer ikke å opprettholde dem fra år til år. Vi har for eksempel ingen adventskrans for jeg har rett og slett ikke fått kjøpt lys ennå .. Jeg tror jeg må velge meg uten noen få ting som jeg må / skal / vil klare å få til, men hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Tenne lys, ett hver søndag.

*Henge opp adventstjerne.

*Bake pepperkakehus + pepperkaker

Dette klarer du ;)

Skrevet

Stjerne i vinduet har vi, og det har vi hatt alle årene siden de ble født :)

Pepperkaker + hus, det kommer ALDRI til å skje,

Lys: Jeg kjøper lys i morgen, og så tenner vi ett i morgen og 2 på søndag.

Takk for svar, kan du gu meg ett til som jeg kan bytte ut pepperkakene med?

Skrevet

Tradisjoner er noe som utvikles og blir til mens man går. Du har med deg oppfatningen av noen tradisjoner, og din livspartner noen andre, og sammen over tid skaper dere noen nye som tilslutt ligner et slags fast mønster. Kanskje deres blir å prøve ut litt nye ting hvert år, la ungene få være med å velge litt liksom?

Vi har heller ingen faste tradisjoner, og er et "gammelt" ektepar med ett barn og nr to på vei. Sammen har vi bodd på tre ulike leide og eide plasser, og kommer til å kjøpe noe igjen en gang til våren. Ingenting har vært likt fra år til år. Vi hadde f.eks juletre for første gang i fjor. Og i år er vi tidligere ute enn ellers med røde og lilla stearinslys.

Gruer meg egentlig til den dagen da jeg ser tydelig at vi har faste tradisjoner, for da er jeg nok blitt gammel og satt, og ikke lenger i den unge og vakre nyetableringsfasen. :D

Skrevet

Men jeg er 35 år, har store barn på 7 og 10 år, og har vært gift i 15 år, burde vel være etablert nå??

Skrevet

Bare hvis du også ønsker at du var gammel. Hehe. Spør ungene hva de husker best fra de siste julene, da? Kanskje en bedagelig anlagt mor som sitter i sofaen og ser på Disneys julemorgen sammen med dem? ;D

Skrevet

julemusikk;)? Veldig fint for oss litt bedagelige....hehe

Skrevet

Vi lager risboller! Det har vi nok gjort alle årene. Og vi har noen venner som vi alltid møter i romjula, det var det første dattera mi nevnte :) Kanskje det ikker så verst likevel :)

Skrevet

Det er jo selvfølgelig jeg som tenker mest på dette, mamma hadde så MANGE tradisjoner, men det blir jo bare pes. Skal holde fast i de jeg har, og se om det kommer flere til etter hvert. Takk for hyggelige svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...