Gå til innhold

Hvorfor pynter folk til jul nå istedenfor til advent?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For MEG er det jul fra 1. desember til 30. desember. Den 31. desember er det nyttår og fortsatt litt jul, og så er julen 100% ferdig for min del. All julepynten ryker ut 2. januar, da er vi jo ikke julemåneden lenger en gang. Hva som er tradisjon, og hvordan det egentlig er bryr meg midt bak. Det er i adventstiden jeg har julefølelsen, ikke langt ut i januar.

Skrevet

Fordi første søndag i advent var i går.

Skrevet

Fordi jeg syns det er vanskelig å finne julestemningen nå som jeg har blitt voksen. Julen kommer bare plutselig og så er den over. Derfor pynter vi til jul nå, så kanskje vi rekker å føle litt julestemning før det hele er slutt :)

Også gidder jeg ikke bruke så mye penger på både lilla og rød pynt ;)

Skrevet

Fordi jeg ikke har råd/ork til først å pynte til advent og så til jul.

Skrevet

Fordi vi er i etableringsfasen, og har bare en håndfull av juleting, og litt røde duker. Har også bare brune gardiner, så jeg tenkte å kjøpe nye gerdiner etter jul, når de kanskje kommer for salg. Jeg tenker det blir å ta noen år, før det blir lilla, før rødt. Pga. økonimi. Men jeg har faktisk fått litt julekribling i magen!:)

Skrevet

Fordi jeg vil det. Jeg har vært sykemeldt og langt nede i kjelleren i ett år snart fordi jeg var/er utslitt - de siste årene har jul vært en forferdelig høytid som bare har tappet meg ytterligere for krefter. Alt har vært et ork! Pynting, baking, julegaver, vasking, tilstelninger - og jeg har følt at jeg ALLTID var på etterskudd, i underskudd og helt helt skutt... I år har jeg vært tidlig ute, og nå er jeg klar for jul. Så uansett hva andre måtte mene - jeg hopper elegant over advent, minst mulig styr for min del!

Skrevet

Fordi jeg eeeelsker jula og har termin i desember, så jeg tror ikke jeg vil ha overskudd til å skifte fra lilla til rød pynt i år :)

Skrevet

Setter bare fram adventsstake og litt ekstra telys rundt omkring nå.

Julepyntingen skjer 22. og 23. desember. 23. desember pyntes juletreet :)

Skrevet

Jeg har i grunn verken lilla eller rød pynt.

Jeg har satt opp 3 7-armede adventstaker, en rød og to trefargede. Og mer pynt enn det her jeg faktisk ikke. Verken til advent eller jul. Men tenkte og i hvertfall få invistert i en juleduk eller to i år da:)

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å pynte 23. desember og så ta alt bort en uke senere... Det er ikke i januar jeg vil ha julestemning, det er i desember!

Men folk må da få pynte når de vil vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...