Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 jeg og mannen sparer fast til barna, min mor sparer også litt til de. setter inn innimellom. mens mine svigers sparer ikke til barna. målet med det vi sparer er at barna skal få bil lappen når de er gammle nok, de skal få en sum når de kjøper sin første bolig slik at de kommer lettere inn på bolig markedet og har mindre gjeld.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Mamma sparer fast. Pappa gjør det ikke. Jeg sparer også fast. Barnfar driter i datteren sin og det gjør hans foreldre også.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Vi har ikke økonomisk mulighet for å spare til barna akkurat nå, men planen er å komme i gang i løpet av det neste året. Mine foreldrer sparer til dem. Det er tenkt som støtte til studier/boligkjøp, når de kommer så langt. Svigers sparer ikke til dem.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Mamma og pappa sparer ikke noe. Svigers sparer haller ikke, men "svigerbestemor", barnas oldemor setter inn litt til både de biologiske, og min fra før av-gutt, til jul og bursdag. Selv sparer jeg til han jeg er alene med, siden han ikke har en far sparer jeg barnepensjonens hans slik at han får en slags farsarv når han blir gammel nok. Pappaen er død. Samtidig som jeg føler meg tvunget til å spare til min er jeg litt imot å spare for mye til barna. Det presser prisene opp og danner et enda større klasseskille.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Vi sparer barnetrygden i fond, og mine foreldre sparer 2000 til hver bursdag i fond til hvert av barna
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Nei, de får ingenting av besteforeldrene sine utenom til bursdager og jul. Mine foreldre gir da penger. Vi sparer til barna selv.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Nei, ingen av dem gjør det. Vårt barn, vår spareplikt. Blir jo dyrt om de skal spare til 4-8barnebarn i mnd...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Vi sparer ikke, besteforeldrene sparer ikke. Vi sørger for en sånn oppdragelse at de er istand til å klare seg selv når de blir voksne...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Nei. Dei får litt pengar til bursdag og jul, men desse kjøper me presangar for. Me har heller ikkje kome i gang med å spare til dei enno. Me prioriterar heller å betale ned på huslånet. Det er så lenge til det vert aktuelt med sertifikat eller bustad, at dagns pengar ville gjort lite av seg, spesiellt med så låg rente som er. Difor meiner me det er mest økonomisk å spare ved å betale ned lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå