Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 ...for deg? Hvorfor feirer du jul?
Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jeg er ikke kristen, og jul for meg er en solsnufest, aller mest. Men så bor jeg også et sted der det er viktig! Jeg blir egentlig litt kvalm over at så mange dytter jesusbarnet foran seg og feirer helt sinnsykt, med enormt forbruk. Også folk som kaller seg kristne! Det er mange av dem som har veldig lite fokus på det religiøse innholdet, men enormt fokus på nye klær til seg selv og barna, ta seg bra ut på julebord og juletrefester, handle innenorme mengder mat i en verden der folk sulter, og ikke minst dynge ungene ned med gaver som er helt utav proporsjon. Egen datamaskin til en treåring for eksempel! Det har jeg sett selv... For min del er jul midtvinter og solsnu, og en magisk tid i norsk tradisjon. Jeg syns det er enormt viktig å møte mennesker som jeg ikke ser til vanlig, venner og familie som er hjemme i juleferien, og jeg er glad i selve "julestemningen", med musikken og røkelsesduften. Denne jula skal vi feire på hytta, der vi ikke har tv, og jeg gleder meg til stillheten der og til å leke i snøen med ungene.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 I følge gutten min på 5 år så handler julen om snillhet. For meg så handler julen om å være sammen med de man er glad i. Å gi en påskjønning (gave) for å vise at man setter pris på de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå