Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei. Jeg har to barn som jeg og barnas far ha 50/50. Jeg får ikke barnebidrag, i stedet så får jeg hele barnetrygden, grunnstønaden og hjelpestønaden. Dette blir tilsammen litt i underkant av 6000,- i mnd. Dette skal dekke to stk. barnehageplasser og Alt som barna trenger av klær og sko. Vil dere si at jeg har mye eller lite i forhold til dere som får barnebidrag? Jeg aner egentlig ikke hvor mye barnebidrag er på men har forstått at det kan variere etter lønnen til barnas far...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 jeg har to barn, og får barnetrygd for begge, ca 1800kr/mnd tror jeg det er på. Så får jeg barnebidrag for den ene ungen som er hans, og det er på 1500. Du har vel ikke krav på barnebidrag når dere har ungene 50/50, så her synes jeg du skal være mer en fornøyd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 men du kan jo spørre om ikke han kan betale den ene barnehageregningen
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Syns jo at han bør bidra med klær og utstyr til barna. Det du får kan umulig dekke alle kostnader.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Oj, nei skjønner at jeg skal være fornøyd da. Hørtes lite ut med barnebidrag på 1500,- hvis du skal betale barnehageplass og alt av klær.. Det blir noen tusen i mnd. Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Det kommer jo an på hvem som handler til barna. Hvis dere skal dele pengene blir det 3000kr på hver. Men om du da handler og derfor får hans 3000kr i mnd til dette er det ikke veldig mye for 2 barn synes jeg. Men som du selv sier, det kommer an på hvor mye far tjener.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Jeg handler alt av inneklær, uteklær (dresser/regnklær/sko), jeg tar alt av utgifter som vi har med ungene. Bare det med å kjøpe briller, øyelapper osv. er det jeg som tar meg au. Barnehageplassene betaler jeg som sagt også. Barnefar tjener en del mer enn meg. Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Hvis vi skal dele utgiftene med briller så burde vi vel også dele noen av de andre utgiftene? Det er ganske dyrt når jeg skal holde både han og meg med klær til barna... Det eneste han kjøper til dem er mat.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Det kan vel ikke være riktig at han kun skal holde mat? Dette må du sjekke opp og få gjennomgått skikkelig. Høres urimelig ut selv om du får alle ytelser.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Ja, tror muligens jeg skal høre med NAV. Tenkte bare å høre her først hva andre får i barnebidrag, for jeg har vel egentlig nesten like mye utgifter som det aleneforeldre har. Jeg kjøper jo ekstra med klær også som pappaen kan ha hos seg, så godt mulig at det faktisk er enda dyrere for meg!? Vil ikke mase for mye på barnas pappa eller gjøre noe surt mellom oss for vi har ett bra forhold nå. Kjedelig hvis det skal bli krangling pga. en dum ting som penger. Mvh HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå