Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Når disse 3 jentene ble tatt i Bolivia ble det oppdaget en stor smugler ring her i Norge. Bolivia saken er bare en av flere sånne smugler forsøk av unge jenter. Det var en stor gruppe fra sør amerika som kom til Norge for å lokke unge norske jenter til å smugle. Disse unge mennene fra sør amerika dro ut på byen (på utestendene med 18 års grense) og lokket og lurte unge jenter med luksusreiser,masse shopping og 40.000 -50.000 kr. De fikk som regel lurt en ung naiv jente til å ta en sånn tur og ba henne ta med seg noen venner på turen. Vennene ble ikke informert om hva som skulle skje før de kom til sør amerika. I noen tilfeller ikke da en gang. De ble fortalt at det ikke var noe risiko og ble de tatt så skulle bakmennene betale de ut fra fengselet osv... Disse mennene gikk spesielt etter usikre naive jenter som var lette og lure. Mange 17- 18 åringer som lar seg blir blendet av penger og luksus. Heldigvis ble mange av disse jentene stoppet fordi politiet spanet på de, desverre så var ikke Bolivia jentene en av disse. Disse jentene er bare en liten del av et mye større bilde og det er bakmennene som burde hatt lange og harde straffer, men det er jentene som tar støyten og bakmennene går som oftest fri eller får mye lavere straffer. Jeg vet om flere av disse bakmennene som er blitt tatt her i Norge som bare har fått 4-5 år i fengsel.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Velger en å smugle narkotika så må en være forberedt til å ta straffen. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 En av jentene ble lurt, de to andre visste VELDIG godt hva de var med på!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Eh, og du tror ikke det ringer noen bjeller for dem når de blir tilbudt gratis tur til utlandet?!? De må (i hvert fall noen av dem, ikke sikker på hun som rømte til Norge først) på ett eller annet tidspunkt ha skjønt hva det var snakk om her. Og selv om du er ung, dum og naiv, er det faktisk ikke greit å smugle narkotika til Norge. Med en gang de skjønte hva som foregikk, skulle de avsluttet heloe greia og ikke gjennomført det. Hvor streng straff de fortjener, kan sikkert diskuteres, men kom ikke her og si at det er greit å smugle narkotika så lenge du kan unnskylde deg med at du er ung og naiv...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 De ble ikke lurt. De lot seg lure og det var ikke særlig lurt. Så man kan konkludere med at mindre lure kriminelle havner i fengsel.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Jeg TROR mye av det du skriver kan stemme, men tror også at det bare var to av de tre jente som ble lurt. Madeleine som sitter igjen hadde nok gjort dette før. Mulig hun ble lurt den første gangen, men jeg er overbevist om at hun var med på å lure Stina hun siste som jeg ikke husker hva heter. Hvor dumme de er de som lar seg lure er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Det er ikke sånn at disse jenten en dag satt på rommet sitt og sa: Nei, jenter nå drar vi til Bolivia og smugler litt dop bare for moro skyld! Jeg tror også at Madeleine viste hva hun gjorde og lurte med seg de to andre. De ble utnyttet, lurt og lokket med ferie, penger og shopping. Og jeg kjenner flere av disse sakene godt, har fulgt flere av rettsakene her i Norge. Hi
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Klart de viste hva de skulle!! Ingen er så dumme at de tror de får en gratis ferie til Bolivia uten å måtte gjøre noe for det. De trodde nok de skulle komme unna med det, men å si de ble lurt er tull. Alle vet hva det er i den ekstra kofferten som skal være med hjem.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Man blir ikke lurt til noe slikt. Om jeg drar inn til byen og en mann tilbyr meg 10.000 kr for å ta med en pakke til nabobygda så fatter jeg jo fort at det er noe gæli, og takker selvsagt nei. Det kunne boliviajentene også gjort. Var ingen som tvang dem, men de ble lovet gull og grønne skoger. At de var stupide nok til å takke ja betyr ikke at de ble lurt, det betyr bare at de er stokk dumme.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Min mor har heldigvis lært meg så mye i oppveksten at jeg bestandig har forstått at Bolivia + gratis + bag = fengsel. Og vi har ikke hatt det unormalt utdannende hjemme.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Hvor vr mødrene til disse jentene? De mødrene jeg kjenner hadde hylt høyt, hadde jeg eller noen i min krets fått gratis tur til Bolivia. Det er det første man tenker om landet! Her skurrer det veldig, eller så er hele slekta til alle blåst i hodet.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Hvis du blir tilbydd noe som virker for godt til å være sant.. Ja da er det som regel for godt til å være sant!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #14 Skrevet 28. november 2011 De løy til foreldrene sine om hva de skulle. Så de som faktisk på ordentlig vurderer muligheten av at jentene ble lurt, kan jo tygge litt på det faktumet.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #16 Skrevet 28. november 2011 Man er vel ganske godtroende i 17-18 årsalderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå