Gå til innhold

Tips for å bli kvitt fluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen gode råd, før jeg blir gal! Har blitt invadert at sånne skikkelige store husfluer. (ikke bananfluer, blomsterfluer osv)

Trenger nok skikkelige kjærringråd. Ikke begynn å si at jeg skal vaske osv. Det gjør jeg godt til vanlig, men nå har jeg i tillegg tømt alle skap, skuffer og hyller og vasket med salmiakk. De er overalt :( Har tom hengt opp sånne fluefangere fra FK . Ikke pent, men det tar da noen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Limer inn fra en av artiklene:

Rydd opp!

Det første du må gjøre, ifølge Potter, er å eliminere steder hvor de liker å formere seg.

Det høres ekkelt ut, men formeringen foregår ofte på ødelagte områder av en overmoden frukt eller grønnsak. Så her er det bare å kvitte seg med de brune bananene og løken som ble kjøpt for seks måneder siden.

Når du har kvittet deg med disse gamle matvarene, bør du vaske andre områder hvor bananfluen trives, som er i området i og rundt søppelbøtten og i tomme brus- og ølbokser og flasker.

Og ønsker du virkelig å ta knekken på dem bør du lage en egen frukt-fluesmekker, råder Potter.

Skrevet

jepp. ,,men glemte det gikk an akkurat nå ;)

takk HI

Skrevet

glemte google altså.. ikke å vaske :P

men det er vanlige, store fluer. IKKE bananfluer. Og jeg har alt vasket rundt. Men fant ett tips om ett glass vann med sukker og zalo i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...