Gå til innhold

Har dere gått opp i vekt?


Junimom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått opp ca.2 kg...Jeg er også 13 uker på vei :)

 

Det er ikke farlig at du har gått opp bare 1 kg ( ikke at jeg vet så mer enn det som står her og det legen har sagt til meg).

Har lest at det er "vanlig" å gå opp omkring 2 kg i løpet av 1.trimester.

Så du har jo nylig blitt ferdig med 1.trimester, så det kommer nok :)

 

Så lenge du får i deg mat, så er det ikke noe å bekymre seg for :)

 

Tatt ut fra en artikkel på nettet (barnemix.no/gravid/vekt):

 

"Hva som er normal vektøkning i hele svangerskapet, er meget individuelt. Det kan dreie seg om alt fra 6 – 20 kilo – alt avhengig av den opprinnelige vekten. De aller fleste kvinner har gått ned til normalvekt et år etter fødselen. Både amming og det aktive livet man fører når man har småbarn i huset, gjør sitt til at man går ned i vekt til det normale"

 

Håper det var et greit svar :) Og gratulerer med nurket Junimom :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14 uker på vei og har snart gått opp 2 kg. Jeg gikk først opp 2 kg i starten, og så mistet jeg de 2 kg igjen, og nå er jeg snart tilbake til å ha gått opp 2kg. Gleder meg stort til magen synes ordentlig!! Akkurat nå føler jeg meg bare dvask :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her....føler meg bare litt tjukk rundt magen, blir gøy når det kommer ordentlig gravidmage...er vel ikke sååå lenge til det kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok ganske generelt for alle som er gravide. At i starten så føler man seg egentlig ekstra lubben / dvask enn gravid.

 

Jeg var på diett når jeg fikk vite om graviditeten, men det ble fort stopp på den dietten ja og da fikk jeg fort mer vann i kroppen og kroppen ble dvask :) Jeg som nesten hadde six-pack =D Hahahaaa....nå bryr jeg meg kun om den lille i magen og min kjære :)

 

Rart hvor fort man kan snu fokuset :) Så min mage er oppblåst føles det som (mest på kvelden) og den har ikke gått bort etter uke 8 eller 9.

 

Så nå er det bare å vente på at magen skal strutte av lykke og stolthet =D

 

Gleder meg masse til magen kommer skikkelig. Er jo veldig individuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+1 i dag og vekten viste +1.6kg i dag morges. Er veldig fornøyd så langt. Gikk opp svimlende 35kg forrige gang, og er ikke helt slank fra før av, så hååååper på max 15kg denne gangen.. Sist kom de fleste kg'ene mine fra ca uke 28 og fram til fødsel (10 dager over termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gått opp noe foreløpig, men det kommer nok tidsnok.. Gikk opp 23 kilo med førstemann og 9 kilo med andremann... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 5. juni jeg og, og opp 1-1,5 kg!

 

Sist svangerskap kom kiloene på som fluer på møkk fra uke 18, så er veldig spent på denne gang.. Er veldig fokusert da, så håper det kan hjelpe! Ble 30 kg pluss sist, og det har jeg ikke lyst til at skal skje igjen. Var bekymret for gigababy, men frøkna var helt på snittet med sine 3,5 kg hun!

 

Første gravidbukse kjøpt i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kunne gått nedover hittill, 1 kg, men vært sykt dårlig. 11+2 idag. Men med førstemann var jeg ikke dårlig og gikk kun opp 1 kg i hele svangerskapet :-). Var veldig godt, men litt rart. Følte meg i så superbra form og når lillemann var født var jeg 12 kg lettere enn før graviditeten :-). Så første året følte jeg meg veldig bra :-P. Ikke noe slank person. Gikk opp igjen alt + litt til i løpet av de 4 årene, men etter en skikkelig vidunderkur i våres og i sommer med -16 kg så startet jeg på samme sted som sist gang, og et veldig spent på om forbrenninga mi slår til denna gangen og eller om jeg går opp som normale gravide :-). Så lenge alt er bra med bebisen så er jo det det viktigste. Var ingen leger som reagerte på at jeg kun gikk opp 1 kg, var visst normalt det og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi!!!! Jeg har gått opp 5 kilo jeg, og er 12 uker på vei. Jeg har i tillegg fått ordentlig mage, den kan ikke skjules lenger... Får håpe denne vekta roer seg så ikke jeg går opp 30 kg. Men nå skal det sies at jeg koser meg egentlig med det jeg har lyst på, og det har jeg aldri gjort tidligere. Kanskje jeg skal bli litt flinkere med kosten igjen:) Synes det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg veit at jeg blir "feit" uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12 uker og har gått ned 6 kg hittil. Var relativt slank fra før, så er ikke mye igjen av meg nå føler jeg. Har vært kvalm konstant siden uke 6 og hver dag har vært en kamp mot maten. Men nå er jeg jo i uke 12, så håper formen bedrer seg raskt. Gleder meg til å legge på meg litt faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 kg og er 11+5 i dag! Håper jeg kan holde meg under de 27 jeg gikk opp med førstemann, uff... Da stoppet jeg på 107!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til 13+1 i dag. 8 kg i minus og fortsatt i spymodus... Får nok smøre meg med tålmodighet i ennå noen uker. Sist ble det 12 kg i minus og jeg klarte akkurat å ta igjen meg selv før miniprinsen kom. Håper på litt flere plusskg denne gang, for jeg har ikke veldig mye å tære på fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...