Gå til innhold


lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Anbefalte innlegg

..hvor vanskelig/lett er dette for de små? Har en jente på 7 mnd som knakk koden for 1 mnd siden å rulle fra rygg til mage, og nå den siste uken er hun helt vill. Klarer ikke å rulle tilbake, så hun blir stiv som en stokk og grinete, hehe... jeg snur henne og iløpet av 30 sek ligger hun på magen igjen... er det noen tips til hvordan jeg kan hjelpe henne med å forstå at hun kan rulle tilbake selv, eller må hun bare finne ut av det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan øve, men det er vanskeligere å rulle fra mage til rygg enn motsatt. Det er vanskeligere å øve (dvs hjelpe til) med dette også.

 

Det tar gjerne en stund mellom disse to sprangene, enn så lenge får du bare snu henne (og snu, og snu og snu...).

 

Jeg minnes med et smil hvordan jeg i løpet av natten har våknet av et hyl, og funnet mine stive som to stokker liggende på magen - uten evne til å snu seg igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg løfter henne ikke opp for å snu henne, jeg snur henne når hun ligger og forklarer hva hun skal gjøre, hehe..

 

Hehe, de er nå skjønne disse små stokkene!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, du er sikkert søt der du ligger og prøver å forklare;-)

 

 

Frustrasjon gir motivasjon, så det er bare fint at de blir irriterte og utålmodige. Da kommer de seg videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madolyn & Muffin

Muffin rulla fra mage til rygg bevisst første gang når han var 6 mnd og 8 dager, og har ikke stoppet siden :) Ligger kun på rygg om jeg sitter foran ham og synger og klapper. Han trives heldigvis godt på magen nå, og kravler seg rundt, både fremover og bakover <3 Han står og gynger i rasende fart på alle fire for tida, det ser jo IKKE klokt ut!!! Hahaha

 

Han har rulla noen ganger fra mage til rygg, men er ikke spesielt interessert i den bevegelsen. Og utviklingsmessig sett så skjer det jo ikke mer når de ligger på ryggen, så det er like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk latt henne ligge litt ekstra av og til bare for å se om hun blir så forbanna at hun tar sats og hiver seg rundt, men det har ikke skjedd enda:)

 

Nei, det er jo sant at det ikke skjer så mye når de ligger på ryggen. Den eneste grunnen til at hun vil ligge på ryggen, er jo for å hvile nakken:) Men med en gang jeg har snudd henne og snudd ryggen til, hører jeg okking og stønning fordi hun har snudd seg igjen, og ikke vil ligge sånn, hehe..så sånn sett hadde det vært litt deilig for meg om hun hadde klart å snu seg igjen!:)

 

Gleder meg til å se småttn min stå på alle fire og gynge seg frem og tilbake, hehe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madolyn & Muffin

Ja, jeg har flaks siden Muffin nå endelig trives på magen, for han har vel bare snudd seg fra mage til rygg 2-3 ganger... Trur han snudde seg fra mage til rygg for første gang for noen uker siden, men det var fordi jeg sto rett over ham, og han vred seg for å titte opp på meg... Så han gjør ikke det bevisst.

 

Ja det er så moro når de plutselig står på alle 4 altså <3 Han klarer det ikke på glatt underlag da, men i sofaen, senga og oppå puslespillmatta er det mye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann her i huset rullet fra rygg til mage, og mage til rygg når han var rett over 3mndr.. Tror de må finne det ut selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at ikke alle ruller fra mage til rygg først!

 

Min ruller fra rygg til mage, men aldri andre veien. Armene er liksom alltid i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 6 mnd ruller bare fra mage til rygg, har ikke knukket koden for å rulle fra rygg til mage. Sikkert litt uvanlig å gjøre det i denne rekkefølgen, men hun er jo en uvanlig liten snuppe. Hun viser ingen interesse for å komme seg fra ryggen til magen, så dette skal jeg spørre mer om på 6 mnd kontrollen. Er jo viktigst at de liker seg på magen, for det er herfra de utvikler seg videre (krabbe, sette seg opp, reise seg opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min nr 2 sprang jeg rundt og rullet tilbake til rygg hvert andre minutt i 3 mnd;) Hun rullet konstant over fra rygg til mage frahun var 3 mnd og knakk ikke koden andre veien før 3 mnd senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...