Gå til innhold

Julekakehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Kan noen dele noen enkle, gode og barnevennlige julekaker utenom pepperkaker?

Hvilke kakesorter lager du med barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sunnmøring og da er Julemanna(Kakemenn) obligatorisk. Første porsjon lages i november, også må det som oftest lages en ny porsjon nærmere jul.

Noen annet enn det og pepperkaker blir det ikke i år. Det blir spist så lite småkaker at jeg ser ikke poenget med å lage alt mulig.

Har også en boks med kjøpte havreflarn og krumkaker som min mor lagde til barnedåpen for noen uker siden.

Ellers blir det nok laget en tropisk aroma og risboller. Sukkerbrød ved behov. Jeg foretrekker vanlige kaker og desserter foran småkaker.

Skrevet

Supert for barna å være med og trille marsipan :-)

Dessuten kan de være med og skolde mandlene noen dager før så blir det litt spennende å se hvordan ting lages...

Skrevet

Julemanna

Pepperkakehus (kjøp ferdig, det blir ikke spist uansett. Bare pyntet. Evt kan du plassere hele det pyntede huset i en stekepose slik at det ikke støver ned, da går det an å spise det).

Skrevet

Har du det så sinnsykt støvete at du ikke kan spise huset??

Skrevet

Vil ikke spise noe som står utildekket fra 1. desember til 6. januar, nei...

Skrevet

Vi har bakt kakemenn, kokosmakroner og after eight kaker. Ungene (3,5 år, og snart 2 år) syntes at det var veldig stas å lage deigene, spise deig, og være med å trykke ut kakene. Men når de var ferdigsteikte så var det ikke så godt lenger. Så det ser ut som om jeg og pappaen må stå for spisinga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...