lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei alle sammen! Jeg sitter her å funderer så fælt. Jeg har nemlig plutselig fått lyst på ett barn til. Har ei på 3 og en på 1 år nå, og har igrunn tenkt at det holder. Etter at sistemann kom, så var jeg kjempesliten og tenkte at aaaaaaldri mer! meeeeeeen.... Jeg har alltid hatt veldig lyst på 3 barn, mens sambo ikke har det, så jeg har slått meg til ro med det. MEN nå sier han plutselig at han ikke er helt fremmed for tanken på en til, men han mener at hvis vi skal det, bør vi sette igang om ikke så altfor lenge. Jeg kunne tenkt meg å vente til hun eldste begynner på skolen. Kan ikke dere si litt om deres erfaringer med 3 stk og når det har opplevdes riktig, gjerne med litt argumenter for og mot. Trenger litt innspill kjenner jeg! På forhånd takk!
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2011 har ikke spire akkurat nå da.. lenge siden jeg har vært inne her...
Rosaglede Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg har 3 barn, på 5,3 og 7 mnder, hektisk men utrolig hvor mye de store barna kan aktivisere småen De 2 eldste går i bhg, største går 100% og nr2 går 50% Seff er det hektisk, men angrer ikke på at jeg har 3 stk tette....merker ikke så mye til minsten enda...kan sklir fint inn i ungeflokken Lyst på et barn til om 2 år kanskje 3 år
maria isabell Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 3 barn på 1 år, 3 år og 4år:) vi har planer om å lage nr 4 til sommeren:) har hatt alle hjemme til minsten var noen mnd:) det var egentlig litt vel hardt, heretter blir det et og et barn hjemme fulltid:) vi har hatt mye sykdomm og det har vert hardt, men jeg ville gjort alt enda en gang for å ha disse nydelige små rakker ungene mine:) er så ufattelig gald i dem:) blir spennende om vi er så heldige å få enda et vidunder:) har du fått mannen din med hadde jeg hoppet til sengs med en eneste gang:)
mammatiltresmå Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Har ikke 3, men venter straks nr 3. Har en på 4,5 år og en på 2,5 år fra før. Håper det vil gå bra, hehe. Neida jeg tror nok det vil gå greit, hektisk og utfordrende, men kjekt! Her går eldstemann deltid i barnehage, mens toåringen er fulltid hjemme og kommer til å fortsette med det, hvertfall frem til hun er 3 år til høsten. Så jeg vil halvparten av dagene ha 3 stk hjemme og halvparten 2 stk hjemme. Nå vet jeg ikke om du har tenkt å ha begge de du har fra før i barnehage eller ha de hjemme, eventuelt deltid barnehage? Om du tenker å ha de begge i barnehage ser jeg ikke helt hvorfor det skulle bli slitsomt med en til. Da kan jo du kose deg med bare baby på dagtid og ellers når alle tre er hjemme er dere gjerne som oftest to voksne til stede. Ser ikke helt den store utfordringen i det jeg Etter endt permisjon vil det kanskje bli mer slitsomt å ha tre stk, hvertfall om dere begge skal jobbe fult. Tre barn skal avgårde i barnehage, tre våkner tidlig om morgenen, tre må aktiverest i helgene og ikke minst tre som krangler osv. Men jeg tenker at forskjellen på det egentlig ikke er så enorm med en fra eller til. Man må jo opp kl 7 søndags morgen enten man har ett barn eller tre Om du skal ha de alle tre helt eller delvis hjemme må du nok forberede deg på en krevende og utfordrene hverdag. Jeg hadde eldste hjemme da vi fikk nr 2 og det var utfordrende, men jeg ville ikke byttet for det var også veldig lærerikt og kjekt! Har også hatt begge mine hjemme samtidig som jeg var dagmamma for en annen, da var jeg nygravid og kvalm i tillegg. Det var veldig slitsomt (spesielt den kvalmen), men samtidig også det kjekt. Det slitsomme med 3 barn hjemme er å komme seg ut om morgenen, det kan fort bli veldig stress. Men når man først har kommet seg i åpen barnehage eller ut på tur er det egentlig bare kos. Det er også slitsomt å ikke kunne sove på dagtid om natten har vært tøff. Jeg ville satt i gang babylaging! Er du redd for å at det skal bli slitsomt sikrer du deg fullplass i barnehage til de to eldste og jobber redusert en periode etter endt permisjon eller eventuelt tar ut ulønnet permisjon så du kan være hjemme med minste enda litt lenger og også da samtidig få mer tid til de to eldste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå