Gå til innhold

Har dere billån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har dere bakt inn lånet på bilen i huslånet f.eks.? Lånt privat?

Vi har mulighet til å låne penger fra hans familie, men er usikker på om vi ønsker å inngå slike private avtaler... Billån er dyrt og ikke særlig økonomisk, men vi må jo ha en brukbar bil... Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI ha betalt bilene uten å låne.

Skrevet

Vi har betalt ut begge bilene uten å låne. Heldigvis.

Skulle jeg lånt til bil, så ville jeg forhørt meg i banken, med kunderådgiveren min, og fått satt opp et par alternative regnestykker.

Skrevet

Jeg har billån...

hadde ikke råd til å dekke ut 200.000 for den bilen jeg ville ha.

Så da blei det slik. Men syns selv avdragene er levelig med,å ikke så mange år å betale igjenn :)

Selvsagt har jeg extra penger til overs så betaler jeg extra :)

Skrevet

Vi har ikke så veldig fine biler, men de er helt greie. Heller et liv uten billån, eller flotte biler.

Skrevet

Vi tok opp lån, og det etter ett skikkelig regnestykke hvor vi tok for oss alt av kostnader, verditap, renteutgifter, osv, opp mot hva slags utgifter vi ville fått med en bil med den egenkapitalen vi hadde.

Bruktbiler kan være minefelt og forferdelig dyrt å vedlikeholde over tid, det har vi erfart, selv med "trygge" kjøp (toyota avensis, toyota camry)

For oss er det mye mer lønnsomt med en bil innenfor garantitiden, siden mannen ikke er veldig flink til å skru utover helt basic greier, og det er dessuten veldig "trygt" og godt å vite at man har en bil som alltid starter.

Men uansett hvordan man snur og vender på det er bil dårlig butikk, økonomisk sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...