Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Går jevnt hos fastlegen grunnet svangerskapsrelatert sykdom, blodfortynnende medisin osv... Får sykemelding hver mnd, og noen ganger treffer utenom besøkene. Da har vi en avtale om at jeg skal ringe legesenteret, og han sender sykemelding i posten. Forrige gang fikk jeg regning på 55kr for "fremmøte",som det står. Jeg ringte til legesenteret for å spørre, da jeg trodde svangerskapsrelatert sykdom/kontakt var gratis. -Ja, det stemmer. Sier legesekretæren, og sletter gebyret. Så, noen uker senere får jeg puring på regningen. Da ringer jeg igjen, hun beklager og sier hun "sletter" gebyret. Nå har det hendt igjen... Fastlegen har sendt sykemld, men regning for "fremmøte".... Det er ikke det at jeg ikke kan betale de 55kr, men begynner å bli usikker på hva som er rett. -Gidder ikke å ringe de for å være påståelig en gang til, tenk om jeg ikke har rett...?! hehe Noen som vet om disse reglene, eller vet hvor jeg kan spørre? -Skal ikke tilbake dit før om 14dager, og regningen forfaller i dag.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jeg betlate ingen penger for mine sykemeldinger da jeg gikk gravid. Jeg fikk 3-4 sykemeldinger uten å betale. Alt som har med legen å gjøre i forbinnelse med svangerskap skal være gratis. Jeg hadde ringt legen/legekontoret å spurt:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg betaler 30 kr pr sykemelding, i noe form for administrasjonsgebyr. Dette gjør jeg kun de gangene sykemeldingen forlenges uten at jeg har hatt time hos legen. De gangene jeg får sykemeldingen rett fra legen under en time, betaler jeg ikke. Så vet rett og slett ikke hva som er "korrekt".
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Takk for svar! No1. Ja, jeg har jo ringt til de, og de sa de første gangene at jeg ikke skulle betale. Men legen sender meg fortsatt regning, så da ble jeg usikker. -Kan bli ganske bestemt, om jeg vet at jeg har rett, så hadde blitt litt flaut hvis jeg hadde feil i denne saken. Derfor tenkte jeg å høre litt her på forum først, for kanskje noen visste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå