Gå til innhold

LEI av å væe småfeit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er fullt klar over at dette er smålig av meg å si da dette ikke er noe verdensproblem... Men here we go - jeg trenger RÅD!

Jeg har aldri vært tynn, men ei heller kjukk. Helt ok, men har aldri vært fornøyd, alltid ment selv at jeg kunne godt hatt mindre lår og rumpe..

Nå er det 10 mnd siden jeg fødte. Jeg er helt utslitt, og orker ikke trene. (Når sant skal sies, har jeg aldri vært glad i å trene - men tenkte lysten ville komme mer etter fødsel - noe den selvfølgelig ikke gjorde!) Jeg er ikke fornøyd med kroppen min, og føler at uansett hva jeg gjør så blir jeg kjukkere og kjukkere for hver dag som går..

Etter fødselen var jeg tynnere enn jeg noen gang har vært gurnnet amming. Fortsatt ikke for tynn, men en størrelse jeg kunne vært fornøyd med. Problemet var at alle kommenterte at jeg var "såååå tynn", og at jeg var "alftor skinny" osv.. Det er selvfølgelig ikke gøy å høre - så jeg har nå lagt til meg en helt syk matvane og er sikker på at jeg spiser nesten det dobbelte av samboeren min!!! Jeg blir absolutt ikke mindre av det!!!

Jeg vil gå ned noen kg, gjerne 7-10 kg (stopper når jeg kommer til et punkt hvor jeg føler meg bra) Men jeg finner hverken lyst eller vilje til å gjøre det! Jeg prøver å spise sunt, prøver virkelig hardt, men når samboeren min er så mye borte som han er, blir jeg smådeprimert og det går i svært seine middager og mye mer digg og snacks enn det som er sunt.

Jeg er 1.64 høy og veier på det meste 64. Jeg vil IHVERTFALL ned i 57, som er min gamle vekt, men gjerne ned i 55 kg som er ideelt ifht høyde. Jeg er ikke spedbygd, heller litt breibygd, men det kan fint gå greit å veie 55 kg... Men hvor finner jeg lysten? Hva gjør jeg? Hva er mest effektivt for å bli kvitt den ekstra vekta når man ikke orker, er lei seg og på dårlig humør hele tiden og ikke har kapasitet til overs for trening og sunn tankegang?

Jeg er desperat etter råd!!!!! Beklager langt innlegg forresten, men her sitter jeg, litt småfeit og spiser SMASH, selvfølgelig. (Den setter jeg forresten ifra meg NU!)

*klagemor* hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at du ikke er alene, sliter med akkurat det samme.

Trøstespiser fordi jeg føler meg litt ensom og lei, blir ikke tynn av det akkurat.

Har begynt å gå turer jeg da, går minst en time hver dag før frokost. Prøver å spise 4-5 måltider og ingenting mellom måltidene.

Siste regel jeg innførte for meg selv var at alt jeg spiser skal spises fra en kjøkkenstol, helt slutt på spising i stuen. MÅ jeg ha en sjokolade skal den spises ved kjøkkenbordet! Ikke like fristende da ;)

Jeg har nå gått ned 2 kilo. 10 igjen...

Og du, det heter tykk, ikke kjukk :)

Lykke til!

Skrevet

Huff ja.. har prøvd å gå tur hver kveld men jeg er så mye alene med barnet så det er lettere sagt enn gjort, jeg rekker det ikke før frokost og ettermiddagene er ihvertfall hektiske - i tillegg til at hn legger seg kl 1800.. Men gåtur er absolutt et godt alternativ :)

Den siste regelen din likte jeg også, for det er mye bedre å trøstespise i sofaen enn på kjøkkenstolen! Men vi har ikke kjøkkenstol/bord grunnet plassmangel og åpen kjøkken/stueløsning... Skal ikke være lett her! hehe

2 kg hadde hjulpet mye kjenner jeg, det eren god start!!!

Lykke til - du virker som er hakket flinkere enn meg! Nå må jeg snart bare sette jeg en dato og bestemme meg for å gjøre dette, en gang for alle...

Skrevet

Jeg mener at hvis du ikke er motivert for å slanke deg så er det nok ikke så ille som du vil ha det til.

Energi til å trene, og energi generelt får du ved å være mer fysisk aktiv, så hiv deg i joggeskoene og slutt og spis søplemat, så skal du se at det kommer av seg selv.

Skrevet

Akkurat der er jeg også! Snart 11 mnd siden fødsel, og jeg meldte meg inn på treningsstudio for 2 mnd siden. Har jeg vært og trent? Tja, en gang :P Men jeg tenker på det hver eneste dag. Men hvor skal man finne overskuddet til trening når man har en propell av en unge som krever sitt hver dag fra sju om morgenen til sju om kvelden?

Og måltider må bare spises når man har tid. Jeez, det går ikke an å planlegge stort annet enn middagen, og det er bare fordi poden skal ha mat sammen med oss.

Jeg ønsker meg energi, og jeg ønsker meg inspirasjon til å trene! Mørketia gjør alt enda vanskeligere, og det er enda tyngre å komme seg ut etter klokka har passert middagstid, for da er det gjerne mørkt og kaldt ute. Huff. Har satt meg som mål å gå ned 10 kg før sommeren (måtte flytte målet som egentlig var satt til jul :P) og nå SKAL jeg klare det! Selv om jeg sprakk i dag og dyttet i meg sjokolade, punsjeboller, burger, cola og pommes frites... Hvis noen av dere finnes i trøndelagområdet så bare si ifra, vi kan dra hverandre i gang :D

Skrevet

Er i samme båt.. Er like høy som deg og veier 59 kg, der står vekta. Jeg vil ned i 55, men ELSKER sjokolade, rødvin og ja, rett og slett kose meg. Jeg starta idag faktisk, har gått to turer og bytta ut stratosen med en mandarin. Sitter her og er ganske fornøyd med meg selv etter dag 1,hehehe. Hiv deg med så pusher vi hverandre i morgen og ser hvor mye vi har gått ned til lillejulaften ;)

Skrevet

hehe jeg bor ca på andre siden av landet, ellers hadde jeg vært med :)

Det verste er at jeg elsker sunn mat, er ikke glad i burgere og generelt "junk food", men jeg elsker godterier! Det er mitt svake punkt... drikker heller ikke mye brus, men så er jeg heller ikke mye i aktivitet..Vet jo hvor problemene mine ligger, men orker ikke å ta tak i dem og finne motivasjon.. gaaah!

Skrevet

Har motsatt problem, har problem med å spise :/

Men har mye og ta av heldig vis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...