Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her for det er her det er mest aktivitet..

Har en 2-åring med påvist nedsatt hørsel grunnet kronisk væske i mellomøret. Skal legge inn dren i begge ører om noen strakser.

Jeg har i mitt stille sinn tenkt at det vil ta noen dager før all væsken har rent ut og vi (han!) vil merke effekten av forbedret hørsel.

Men -så kom jeg over en artikkel hvor det stod at legen suger ut væsken som ligger i mellomøret i samme håndvending som drenet settes inn.

Mitt ene spørsmål blir da -i all min forbauselse;

kan jeg forvente at han hører godt umiddelbart etter operasjonen?

*sitrer av spenning og håper at andre mødre har gode erfaringer å komme med*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du :-) Vær obs på at vanlige lyder er kjempehøyt for han så vær litt forsiktig med lyd :-) Opr går på 10-15 minutter og helt smertefri etterpå, de suger ut alt der inne, og gå til innkjøp av ørebånd på apoteket får å ha på han når han bader for du må ikke få vann i øret hans :-)

Lykke til og gled deg på din sønns vegne, og hvor godt han får det etterpå :-)

Skrevet

Forvente og forvente. Selv om de suger ut væsken er det ikke sikkert man får ut alt, ei heller at det blir merkbart bedre med èn gang. Ofte merkes den nedsatte hørselen best ved manglende språk, og dette tar jo tid å lære når man plutselig hører bedre. Samtidig kan endringen i hørsel ikke bare være positiv, barnet kan som den over sier, reagere annerledes på lyder, og trenge en tid på å venne seg til ett nytt lydbilde. Har selv hatt barn med samme historie, og har ikke merket noe før etter noen uker/mnd.

Skrevet

Anonym 23.05 her:

Jeg har også det, datteren min var omtrent døv på begge ørene, nesten ikke språk og det som var inne i mellomøret var så seigt som tyggegummi. Ble opr når hun var 2 og satte inn sneller i begge ørene. De fikk ut det meste, den lille resten som var igjen tørket inn innen 1 uke og hun ble ett helt annet barn samme dag, og språket kom veldig fort etterpå. Man må jo inn etter 2 uker-1 mnd ca og sjekke om drenet sitter og da tar de ny hørseltest og da ser jo legen om gutten hennes hører eller ei. Så de fleste vil nok ha en umiddelbar positiv virkning :-)

Skrevet

Tusen takk for svar, alle 3! :)

Jeg var klar over at høye lyder kan skremme ham når han forhåpentligvis hører bedre, så skal 'pakke ham forsiktig inn i bomull' de første dagene.. ;)

Men at han kanskje kan komme til å høre bra umiddelbart etter opr,

var noe jeg plutselig kom til å tenke på i går.. Åjåj! :o / :D

Takk igjen -mor ble litt klokere!

Skrevet

..eller 'Takk for svar, begge 2!' er vel mer korrekt å si..

Er unektelig veldig spent på dette..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...