Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Datteren min på snart to er blitt en skikkelig sutreunge! Jeg er alene med henne, og jeg kjenner at jeg går på autopilot snart. Jeg har absolutt ingen alenetid om kveldene lenger, og får heller ikke sove en hel natt. Bortsett fra når hun er hos pappaen annenhver helg da.. Hun kan våkne minst 3 ganger om natta og ligge å småsutre og tute. Om ettermiddagen når hun skal ha ettermiddagslur, så ligger hun og småsutrer da også. Den siste uka har jeg absolutt ikke fått henne i seng og fått henne til å sovne før klokka er 10-11 på kvelden! Jeg begynner i 7-8 tiden, men det hjelper ikke...Hun gråter ikke bare, hun HYLER! Og hva skal jeg gjøre!? Ikke sover hun så lenge om ettermiddagen heller, ca 1 og en halvtime.. Nå vil jeg gjerne ha natta, og kvelden for meg selv, for jeg er utslitt! Tips?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Ettermiddagslur? Dropp luren og legg henne om så litt tidligere på kvelden isteden.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 En og en halv times lur for en på to er mye. Kutt den ut. Vil da være noen dager med trøtt unge på kvelden, men det går seg raskt til. Og om noen dager vil du ha en helt ny unge. Min førstefødte måtte også slutte rett før han ble to.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Enig med de andre. Du bør nok kutte ned på luren, evt. kutte den ut helt. Når sover hun?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Enig i å kutte ned på eller5 kutte ut luren. Om hun trenger den så IKKE la henne sove for seint! Her måtte vesla vekkes seinest halv to hvis det skulle funke om kvelden. Har du alltid vært alene med henne, eller kan det tenkes at hun saver pappan? Ikke lett for en liten en å forstå hvorfor den ene forelderen er borte...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 HI Da skal jeg kutte den ut i morgen! Men, er hun ikke litt liten for å kutte ut en dagssoving da? Hun er 21 mnd.. I barnehagen så har jo barn helt opptil 3 år en soveperiode..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 HI pappaen flytta fra oss for en mnd siden..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Jo, da kan det hende at hun er litt liten. Men kan du ikke gå ned til en time i første omgang og forsøke det i noen dager? La henne sove fra kl 12-13 f.eks. Hvis ikke det funker, så kan du forsøke 40 min, 30 min og 20 min. Tror du må gi det en uke før det fungerer i hvert fall. Kanskje hun savner pappaen sin? Kanskje hun kan få sove sammen med deg en periode?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 La henne sove litt på formiddagen og ikke på ettermiddagen. Min datter er 19 måneder og hun sover fra kl.12 til kl.13, sånn cirka, hver dag. Og så legger hun seg 18:00 / 18:30. Da er det stilt senest kl.19. Perfekt:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 Du har ett!! barn, og hyler og skriker for det. Kan du tenke deg hvordan det er å ha 4, som hun firlingemammaen som er så kritisert her??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 21:33 : Hva er poenget med å sette opp mot hverandre slik som du gjør? Skal ikke HI få spørre om råd fordi andre har det verre? Skal ikke firlingemammaen få spørre om råd fordi noen har åtte barn, hund og katt? Skal ikke de med åtte, barn, hund og katt få spørre om råd fordi en familie på Island har 10 barn, derav tre sett med tvilinger?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 HI Ja jeg har ETT barn. Nei det kan jeg ikke tenke meg, og ikke er det noe som jeg bryr meg om heller da jeg har nok med mitt akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 Du må virkelig passe deg for å ikke få flere, du som ikke takler 1 barn engang!!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 Mine har måtte kuttet ut dagsoving før de var 2 år, Hvis de så mye som glippa med øynene i bilen var det full fart til 22-23 om kvelden. Prøv og kutt ned til 30 min først og se om det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Jeg tror barnet reagerer på at hun er borte fra deg i 2 netter.. Prøv å kutte ned til en natt, og se om det skjer en forandring. Dere får heller øke samværet etterhvert som hun blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå