Gå til innhold

Voksesmerter hos 2åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2åring med mye vondt i bena spesielt på kvelden. Smertene er etter det hun sier rundt kneet. Har tenkt at det er voksesmerter men hun har mye vondt og er såpass liten at jeg nå begynner å lure... Noen tanker eller erfaringer om dette?

Tenker å ringe lege imorgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe godt svar til deg, men tror det er tidlig med veldige voksesmerter hos 2åring. Ta en sjekk hos lege du. Lykke til:)

Skrevet

Det går godt ann. Jeg har selv en datter som har vokst i rekordfart.

Hun har helt siden hun var født, fulgt sin egen vekstkurve, og er lengre enn gjennomsnittet.

Hun har også klaget over leddsmerter og fysioterapeut/lege har kommet frem til at det er voksesmerter.

Selv hadde jeg også voksesmerter siden jeg var bitteliten, og helt til jeg var ferdig utvokst.

Skrevet

Takk for svar. Blir litt bekymret for snuppeliten:(

Skrevet

Ok. Nå er jenta mi mindre enn gjennomsittet. Hun har også fulgt sin egen kurve til nå. Får sjekke det hos lege... HI

Skrevet

Jeg har en liten gutt som også klager mye over vondt i beina. Mest knærene og føttene. Han er nå tre, men har hatt det sån lenge. Jeg har hele tiden gått ut i fra at det er voksesmerter. Min gutt er også litt liten, men følger sin kurve.

Kjenner jeg også ble litt bekymret nå, men krysser fingrer for at det er voksesmerter både hos oss og dere.

Skrevet

Barn med "overmyke" ledd kan også få slike smerter- kan være noe å sjekke ut!

Skrevet

Mange ting som kan gi smerter i bena til barn, alt fra hypermmobile ledd og revmatisme til leukemi. Men som regel er det noe helt ufarlig som voksesmerter.

Voksesmerter er en diagnose man får når det ikke er noe annet galt, så jeg ville absolutt sjekket det opp før jeg var sikker på at det var det.

Har selv en gutt som slet mye med voksesmerter en periode, han var da rundt 4-5 år gammel. Fysioterapeuten på helsestasjonen sa han har litt utoverroterte hofter og det kan ofte forverre slike smerter siden han går litt "feil" og belaster bena annerledes enn de er skapt til å gjøre.

Skrevet

Har hypermobile ledd og har hatt leddsmerter siden jeg var liten. Legen har i alle år kalt det voksesmerter, selv etter at jeg sluttet å vokse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...