Gå til innhold

Hvordan var din fødselsopplevelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og har lest litt om ulike fødselsopplevelser inne på forumet her. Mange klager på sure jordmødre, dårlig fødselsopplevelse osv. Er det virkelig så fryktelig? Sjelden jeg hører om de positive fødselsopplevelsene. Er folk blitt for kravstore omkring dette med fødsel? Jeg bare lurer jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en veldig fin opplevelse. Det gikk mye raskere enn jeg hadde trodd (tok 4 timer fra begynnelse til slutt) og det var langt mindre vondt enn jeg hadde trodd. Det gikk kjempe bra og jeg gjør det gjerne igjen:-)

Skrevet

Jeg har ett eneste råd til deg - ikke bry deg om hvordan andres fødsler har vært. Alle fødsler er ulike, og det noen oppfatter som en dårlig fødselsopplevelse kan for deg være flott.

Jeg hadde selv en aldeles fantastisk fødsel på Fredrikstad Sykehus med kun kjempesøte jordmødre. Det som er viktig før du går i fødsel er at du blir enig med mannen din om at han er ditt talerør dersom du er misfornøyd med noe. Du kan kreve å bytte jordmor hvis du ikke trives med den du får, og dette er mannen din sin oppgave å si fra om.

Lykke til!

Skrevet

Så godt å høre:) Har hørt så mange skrekkhistorier om hvor fælt det var å føde, og hvor fælt det og det sykehuset var ser du:)

Skrevet

Hvilket sykehus skal du føde på HI?

Skrevet

Jeg hadde en smertefull (!!!) men veldig fin fødsel uten smertestillende! Ingen komplikasjoner, VERDENS SNILLESTE jordmor, hun var rett og slett fantastisk!

Fra 3cm til barnet var ute på 15-20 minutter!

Ingen rift og frisk baby :)

Beste av alt er pressriene! Tiden før er bare noe man må komme seg gjennom, men pressriene får du faktisk hjelpe til selv, og gir en fantastisk følelse av at man klarer alt :)

Jeg kan nevne at jeg hadde overkant av en uke med kraftige maserier, som helt sikkert gjorde at selve fødselen gikk raskt unna! Men kunne godt gjort det om og om igjen for å få gjenoppleve følelsen av å bli nybakt mamma.

Fødsel: absolutt å anbefale, og jeg gler meg til neste gang :):):)

Skrevet

Det er faktisk slik at man hører mest om de som har hatt dårlige opplevelser, men det er vel rett og slett fordi de skriker høyest.

En kan bare tanke seg hvor mange kvinner som føder barn hver dag og hvor mange kvinner som gjør det igjen og igjen. Ja en fødsel gjør vondt, men i de aller fleste tilfeller er det helt overkommelig.

Selv hadde jeg en kjempe flott fødsel men eneste akupunktur som smertelindring, rakk ikke noe annet da det gikk veldig fort på slutten. Jeg hadde ett vaktskifte og en super jordmor som virkelig lyttet og ville gjøre som jeg tenkte.

Mitt mantra når det stod på som verst var lytt til kroppen din, stol på kroppen din. Kroppen vet utrolig nok hva den skal gjøre om man klarer å la den gjøre det. Hadde en litt åpen plan og hadde lyst til å prøve med kun naturlig lindring, men var åpen for andre ting om jeg fant ut at jeg ville ha det. Ropte på epidural, men da var det for sent gitt. Jeg sa vel sånn ca 1 time etter fødsel at dett ville jeg glatt gjøre igjen, selvom det var veldig smertefullt når det stod på. Lykke til du og ikke heng deg opp i hva andre sier :)

Skrevet

Jeg har født to ganger og har hatt to veldig gode fødslsopplevelser. Jeg tror riktignok at hvis jeg hadde hatt fødsel nr2 først, så hadde opplevelsen av fødsel nr1 ikke vært fullt så god, men jeg visste jo ikke bedre, så var veldig fornøyd;-) Begge jordmødrene var veldig hyggelig og ingen ting å klage på ellers. Hvis jeg skal måtte finne på noe å klage over, så må det være at jeg etter fødsel nr2 ble liggende veldig lenge på føden før jeg kom på barsel, men det var antagelig fordi jordmoren som skulle følge meg opp mest sannsynlig var opptatt med en annen fødsel og det var jo tross alt viktigere enn at hun skulle skru ned drypp på meg raskest mulig så jeg kunne komme meg over på barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...