Gå til innhold

bæreseler/andre bære muligheter, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hå, og god første søndag i advent damer! :)

Jeg har et spørsmål ang. bæring/Bæremuligheter,

om man skal velge bæresele, eller meitai, eller andre muligheter?

Hva er mest funsksjonabelt, enkelt, og mest behaglig, både for mor og barn? :)

Fortsatt god kveld! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde manduca med første, har den enda. Han er nå 1 år og 13 kg, men manducaen har en hoftesele som tar den verste tyngden, så da slipper du å kjenne det i skuldrene.

Minuset er jo at han ikke får se frem, må være inntil deg, men du kan ha de på ryggen når de blir eldre, da er det som om du har en sekk på ryggen.

Syns den er helt super jeg altså.

Så den har du fra de er 0 til 2-3, tåler opp til 22kg mener jeg.

Skrevet

Jeg har også en Manduca, og er veldig fornøyd med den. Vi brukte den sist i sommer da jenta vår var 20 mnd. Og vi kan nok bruke den enda et år siden hun bare er 12 kg enda :)

Vi hadde Baby Bjørn sele til å begynne med, og det var helt grusom. Etter ti minutter var jeg helt gåen i skuldrene,

Skrevet

har sett flere på andre forumer, som er fornøyd med manduca´en, Kanskje værd og ta en nermere titt på denne etter vært :)

Baby bjørn sine, har jeg forstått at man ikke skal prøve seg på, ser ut som at flesteparten av de som skriver om den, er misfornøyde.;o

men må innrømme at jeg fortsatt er veldig nysjærrig på det med meitai :P

Skrevet

De første 4-5 mnd synes jeg bæresjal er det aller beste for babyen! Og siden jeg ikke er så flink til knyting og styr med lange reimer, så var Caboo elastisk ringsjal helt genialt for meg;) Det er nemlig ferdigknyttet og kan derfor kjapt tas på som en genser og strammes enkelt inn ved hjelp av to ringer. Se mer her f.eks;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Fra ca 5 mnd synes jeg Manduca-selen er helt ypperlig, først til magebæring og så til ryggbæring etterhvert som de blir større og tyngre=)

Skrevet

Du kan jo gjøre som Victoria Beckham og bære på armen istedenfor veske (bare husk å kle opp babyen i dyre designklær) ;P

Men over til seriøst svar, så har vi ikke hatt vogn til førstemann, bare bært, siden vi bodde i 5 egt uten heis midt i Bergen. Dette fungerte fint, og vi hadde veldig mye forskjellig. Jeg liker best maitai, for den er rask å ta på, og lett å få til riktig. Ellers brukte mannen mye beco (sikkert en gammel versjon nå, er fire år siden vi kjøpte -brukt) den er veldig grei og kjapp å ta på.

Jeg gikk over til sjaltai på slutten, for den har litt bredere stropper, og da blir vekten litt bedre fordelt (type tre årsalder tungt barn)

Sjal var best de første mnd, men litt mer styr å ta på, så det ble ikke en favoritt hos meg.

Ringslynge har jeg aldri fått til uten at jeg følte jeg måtte støtte med en arm, så den ble brukt som hengekøye i lekegrinden.

Jeg ser det er så utrolig mye forskjellig nå, så det er sikkert lurt å gå innom en butikk å prøve på selv.

Tror dette er veldig opp til hver enkelt, menjeg vil iallefall anbefale maitai og Beco (eller noe liknende) på det varmeste! Lett å ta på og behaglig å bære:)

Skrevet

hoho! Ja hadde man bare hatt rå til dyre designer klær så ;)

Får ta opp et lån kanskje? ;)

Så til saken igjen:p

Høres ut som at jeg ender opp med en Meitai etter hvert da :)

Har sett litt rundt på nettet, og ser at mange anbefaler dette :)

Ser jo også veldig enkelt og praktisk ut :D

Setter stor pris på alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...