Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Er sykmeldt en uke pga en vond fot. Tar smertestillende,så jeg har jo tider der foten er bedre enn andre ganger,men å stå og gå på jobben tar hardt på. Derfor sykemeldte legen min meg en uke slik jeg kunne ta det litt mer med ro. Etter å ha sittet inne hele fredagen tenkte jeg at jeg skulle ut å handle litt småting sammen med en venninne igår. Jeg holdt på å gå på veggene og trengte å komme meg ut. Foten var ganske okay siden jeg hadde tatt smertestillende før jeg gikk ut. Akkurat idet vi står i kasse-kø på en butikk og ler og smiler, kommer sjefen min gående forbi og blir overrasket over å se meg ute. Forklarte at jeg trengte å komme meg ut for jeg holdt på å gå på veggene hjemme. Dessuten var vi bare ute en liten time. Har sittet hjemme helt siden igår med dårlig samvittighet. Er det virkelig ikke lov å ta seg en tur ut når man er sykemeldt? Hjelpe meg... Kan da ikke bare sitte inne og kokkelure en hel uke...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Man har da lov å bevege seg fritt fordi om man er sykemeldt:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Hun ga meg dårlig samvittighet både med kommentaren og blikket hun ga meg igår. Liksom " du skal jo holde det hjemme når du er sykemeldt, ikke farte ute på shopping". Derfor sitter jeg her med denne dårlige samvittigheten HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Uff, gå på shoppingsenter og attpåtil se strålende glad ut! Men du kunne kanskje forutsett at dere kunne møte noen fra jobben, spesielt hvis det var etter at arbeidsdagen var over. Jeg liker best å reise til avsidesliggende butikker i slike tilfeller, fordi man plutselig kan møte noen. Og da er det pinlig som du sier...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Vi var ikke på på noe shoppingsenter. Vi var på en Europris butikk på det lille tettstedet her vi bor. Og ja...selvsagt kan vi treffe på bekjente, men man kan vel ikke mure seg inne pga en sykemelding? Eller er det vanlig? HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Det kan jo tyde på at sjefen din har rett i sin misnøye siden du fikk dårlig samvittighet av å bli fersket ute på tur?!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 Som jeg sa tidligere, man har lov å bevege seg fritt. Man har lov å handle selv om man er sykemeldt. Legen hadde ikke skrevet ut en sykemelding hvis han mente at du var frisk nok til å gå på jobben en hel dag.. Sier hun noe får du henvise til sykemeldingen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Man må jo kunne dra på butikker selv om man her sykmeld pga en vond fot??? Såklart "dårlig timing" men du har faktisk ikke gjort noe galt... Det er legen sin jobb å vurdere om du trenger sykmelding, ikke sjefen din, så prøv å legg fra deg samvittigheten du
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Man har lov til å "tvinge seg selv til å gå i en matbutikk under sykemelding", men Europris selger vel neppe noen livsoppholdende varer. Med mindre du MÅTTE ha regnbukse til minsten, eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 europris har mat kaker godteri og masse rart.. så jo
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 Hvor har du: "tvinge seg selv til å gå i en matbutikk under sykemelding" fra 20:02?? Står det under regler for sykemelding, eller noe slikt? HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 hun sa vel ikke hva hun kjøpte, samme kan vel det være uansett, hun har da lov til å ta en tur ut hvis hun der og da er i form, litt forskjell på å være på jobb i 8 timer enn å ta en tur til europris..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 Ja, men det er ikke noe sted man går for å "handle inn mat".
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 når har hun sagt at hun skulle handle inn mat da? hun sa handle noe små¨ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå