Gå til innhold

veninnebesøk og dohjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i en annen tråd at det ikke er uvanlig at de små må ha hjelp til tørking når de har gjort nr 2 på do frem til det nærmer seg skolealder. Forstår også at det er vanlig at de er på besøk hos venner uten å ha med foreldre fra ca 3-årsalder. Bare lurer på om det dermed er vanlig å få hjelp av venners foreldre når de må nr to på do. Eller om de fleste går så sjelden på do at en sånn situasjon sjelden oppstår.

Har nemlig selv ei jente på straks 4 år som gjør nr 2 på do minst 3 ganger om dagen (mulig at dette er litt ofte i forhold til hva som er vanlig. Lurer på å sjekke om det er noe hun ikke tåler). Dermed har det også hendt at hun har måttet når hun har vært på besøk uten oss. Hun er ikke redd for å spørre om hjelp, men jeg lurer på om dette er litt rart. Hva mener dere? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hjelper selvsagt små ban å tørke seg. Er vel helt vanlig?

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe problem med å hjelpe et barn med å tørke seg når det har vært på do.

Skrevet

Helt vanlig, de fleste småjentene vi har her spør om hjelp. Følger med på de som eventuelt ikke tør og spørre selv og spør om de klarer det selv når jeg ser at de går på do.

Skrevet

Barn på under 5 år hjelper jeg selvsagt dersom de er på besøk her og har gjort nr 2 og trenger hjelp. Det er ikke favoritten min å tørke små barnerumper, men såpass små barn går helt fint. Det er jo heller ikke vanlig at barna klarer å tørke seg selv før de er rundt 4-4,5 år. Men når de har bikket 5 år, og spesielt om de nærmer seg 6 år, så begynner jeg å få problemer og vil helst at de tørker selv. Om noen ber om hjelp da, så forklarer jeg enkelt og greit hvordan de skal tørke selv, og så klarer de det selv. Må si det er overraskende mange 5 åringer som ikke kan tørke seg selv bak, og lurer litt på hvorfor i alle dager foreldrene ikke lærer barna sine dette? Men det var nå en avsporing, en 3-4 åring får selvsagt hjelp :-)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Selvfølgelig hjelper en små barn på do når de er på besøk hos oss.

Skrevet

Det handler ikke bare om å lære det, men at små barn rett og slett ikke har lange nok armer til at de rekker bak.

Skrevet

Barn på over 5 år har lange nok armer til å klare det selv med mindre de er veldig uproporsjonalt sammensatt ;-) Normal vil også de fleste 4 åringer ha lange nok armer, og de er også store nok til å lære det når de er bikket 4 år. Altså store nok til å forstå både hvordan de skal tørke, og store nok til å kunne være nøyaktige nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...