Gå til innhold

Noen som har/ har hatt kreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type, og hvordan oppdaget du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du? Tror du at du har kreft?

Skrevet

Ja det har jeg hatt. Ble oppdaget ved en tilfeldighet.

Skrevet

Jo, eggstokk- kreft. Hadde en svulst som var vel 20 cm. diameter. Gikk til legen og ble operert på sykehuset, og så var det kreft i. Fikk 3 Høydose cellegift- kurer (7 dager à 8 timer cellegift, 3 uker opphold 7 dager igjen osv.) Har vært frisk i 6 år.

Skrevet

ja, hvorfor lurer du?

Uansett samme type eller ikke så er det veeeeldig variabelt fra person til person.

Min mann har kreft, og han oppdaget det pga ubehageligheter/stikking i brystregionen. Viste seg at det er tykktarmskreft.

Skrevet

Så godt å høre at du er frisk nå da :)

HI

Skrevet

Ja lurer veldig. Har første legetime på fredag. Har vært dårlig i over 7 mnd nå, men har tenkt at det har vært stress, hormoner osv. Men siste tiden har det bare blitt verre, og jeg er redd!

HI

Skrevet

Ne, men søsteren min, faren min, søskensbarnet og bestemoren min hadde det.

Lykke til!

Skrevet

Hvordan symptomer har du da HI?

Klem

Skrevet

Ja har forstått at det er veldig varierende hvordan det blir oppdaget. Håper mannen din blir frisk igjen!

Lurer fordi jeg er veldig redd for at jeg er alvorlig syk.

HI

Skrevet

Ikke jeg, men min mann. Kreft i skjoldbruskkjertelen. Ble oppdaget tilfeldig ved en rutinekontroll hos legen (blodprøven viste for høyt tyroksin nivå). Han har nå fjernet hele kjertelen med svulst, og er friskmeldt, men må ta tyroksin tabletter resten av livet.

Alle burde ta en full helsesjekk hos legen minst en gang per år! Hadde ikke min mann gjort det villle dette ikke blitt oppdaget så tidlig og kunne endt mye værre enn hva det gjorde.

Skrevet

"Symptomer"

-Diare/ løs mage, ofte med gult slim

-tørre slimhinner

-mye magesmerter

-svimmel

-konstant trøtt

-en slags betennelse i fingerleddene (?)

-temperaturstigning (0,5) til lett feber (har hatt mye feber siste halvåret, men har også en sønn som har begynt i bhg, så vet ikke om det er reelt)

-kvalme når jeg spiser (går over etter en stund)

HI

Skrevet

Har tenkt at det kan være cøliaki ja, men hva er Chrons? Prøver ikke å ta alt i verste mening her altså, og håper jo virkelig det ikke er kreft (aller helst håper jeg det kommer av stress og er "psykisk"), men bekymret blir man.

HI

Skrevet

Som regel går man ned i vekt ved kreft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...