Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Jeg har en pc, som peser og slår seg av da den blir for varm .. Jeg har slettet en del og søkt etter virus.. og det er nok mye støv og / eller vifta som tuller... hvordan skal jeg få tatt støvet? Har ingen pc-støvsuger? Tips til hva jeg kan gjøre før å få den til å pese mindre??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Du kan gjøre flere ting: - Ta av tastaturet og rense inni pc`n - Du kan støvesuge, med vanlig støvsuger på lavt modus, utenpå vifta - Du kan investere i en trykkluft-boks som du kan spraye over vifta slik at skitten løsner og kommer ut
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Fjern alle skruer på undersiden av pcen, og fjern dekslet. Da ser du mest sannsynlig rett inn til viftene, blås så rent. IKKE bruk støvsuger!!-fordi støvsugere kan generere statisk elektrisitet, som kan grille komponentene! -hilsen min IT-mann-
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Man kan fint bruke støvsuger når datamskinen er slått av. Det som er lurt er å sette en nylonstrømpe foran for å minske trykket og for at eventuelle løse deler ikke skal bli borte i dragsuget.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Høres sikkert dumt ut, men er dårlig med synlige skruer under.. Dette er en vgs-pc som tenåringen har. Mulig det hjelper og ta ut batteriet? og se om det er noe å løse med der?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Er det en HP? De er generelt vanskelige å åpne og har mange skjulte skruer. Å ta ut batteriet hjelper lite. Ta heller bort tastaturet og rens den veien.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 javel... selv velger jeg å stole på min IT-utdannede mann når han sier at det bør man ikke gjøre. Statisk elektrisitet genereres uavhengig om maskinen er av eller på, men du har så klart større sjans for å "drepe" pcen om den er slått på.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 En VGS-pc leveres inn på skolens it-avdeling til rens. Det ligger såpass service inne i leieavtalen. Hvis du derimot støvsuger/blåser rein pc-en selv og det går galt, så er ikke pc-en dekket av forsikringen. Hva velger du?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Det er en hp ja.. Og jeg som har null peiling på hvordan man gjør dette med tastatur burde vel egentlig bare gå å legge meg, hehe
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 ..og forresten, mest sansynlig er skruene gjemt under "labels"?! Da er det bare å ta bort de, men det kan ødlegge garantien. 18:38
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 Hmm.. Ok. Det er klart man kunne levert den på skolen.. Men da tenåringen har gjort det før å få hjelp har det ikke funket mer enn noen dager. Så h*n er en smule oppgitt pga det. Men får overtale til å levere den inn i morgen da, og se. Vil ikke ødelegge garantien.. Takk for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå