Gå til innhold

SFO

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fortsatt barnehagebarn så har ingen erfaring med SFO/aktivitetsskole. Men hvordan er det, er den stengt når skolen er stengt, eller er det også SFO for eksempel i juleferien?

Jeg trodde SFO var et tibud etter skolen slutter, men mener også ha hørt noe om SFO på morgenen, stemmer det?

Er det stor variasjon i forhold dette, eller er det en ca standard overalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det virker som det er litt variasjon, men jeg vet ikke om det oftest gjelder mellom private og kommunale skoler. Her er hvertfall sfo åpen fra 7.15 til 16.30.

Her betaler vi for hele dager, dessverre. Vår sønn er på sfo fra 40-90 min på en dag, men vi må betale like mye for dagen han er der 40 min som da han er der 90 min... Noen steder vet jeg dette er annerledes, med feks avdelt at man betaler for morgen-sfo eller ettermiddags-sfo og noen har timesatser. Opp til ti timer i uka feks osv. Les på din kommunes hjemmeside ;)

Skrevet

Hat vært borti flere SFOer og alle har hatt ordningen der du velger 60 eller 100% , og betaler deretter.

åpningstidene har vært 7.30 til skolestart, og fra skoleslutt til 16.30.

Skrevet

Her er også sfo åpent fra 7.30 til 16.30.

Det er sfo i skoleferiene, men da må vi betale ekstra for det siden de er der flere timer om dagen må vi betale 100kr dagen i tillegg til den regningen vi allerede får.

Her har de det fint på sfo i skoleferiene, de har flere aktiviteter, reiser på kino, svømming, heimkunnskap, idrettsturneringer med sfo på naboskoler osv. Men det koster som sagt litt ekstra å ha der der de dagene skolen er stengt.

Skrevet

Her har vi ope frå kl 0700-1600

har og ope i alle ferier utenom romjula.

er og stengt i juli.

foreldre kan velge hvor mange timer dei vil ha barnet sitt der og betaler deretter. i ferier koster det 125 kr dagen.

Vi er øyas største SFO. så alle dei andre skolene har stengt alle ferier og planleggingsdager. ( 5 andre skoler) dei har da tilbud om sfo hos oss.

såg ut som om eg reklamerer. hehe..

Skrevet

Her åpner SFO kl.07 og stenger kl.16:30. SFO følger skoleruta så når skolen er stengt (planleggingsdager, ferie, helligdager etc.) så har også SFO stengt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...