Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Sønnen min på 7 år fikk strøm i seg når han skulle skru på lyset. Det er vel ikke noe som trenger å sjekkes av lege selv om han fikk vondt? Skal selvfølgelig få en elektriker til å se på bryteren.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Da jeg var 3 år fikk jeg strøm gjennom en åpen stikkontakt. Jeg fikk tredjegrads forbrenning over hele hånden, og hadde ikke pappa sparket meg vekk fra strømkilden (som jeg satt fast i), hadde jeg dødd. Til alt hell gikk alt bra. Jeg trengte ikke engang hudtransplantasjon, og har utrolig nok ingen arr. Altså ingen varige men. Jeg tror du kan slappe helt av ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Så lenge han ikkje har fått større brannsår, så treng han ikkje sjekk
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Da jeg fikk strøm sa de på legevakten at det alltid må sjekkes når du har fått strøm gjennom kroppen, men bare et støt er ikke så farlig. Jeg sto barbent i vann da jeg tok i en strømførende greie så jeg satt fast mens strømmen gikk fra hånden min, gjennom kroppen og ned i jorden. Det var skikkelig vondt, og da måtte jeg på legevakten for å ta en ekg siden de er redd for rytmefeil på hjertet o.l. etter en sånn episode. Broren min er elektriker og det var han som fikk meg til å ringe legen, siden en bekjent av han døde dagen etter at han fikk strøm gjennom seg på samme måte. Han ble ikke sjekket av lege, hadde fått et "brannsår" på hjertet og det stoppet dagen etter episoden. Så man skal ikke bare føyse vekk og se lett på det å få strøm gjennom kroppen. Men om sønnen din bare fikk et støt uten å bli sittende fast eller få strøm gjennom kroppen skal det ikke være noen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå