Gå til innhold

Føde på rikshospitalet


Junimom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og :-). Har termin 19. Juni og skal ha ordinær ul 20. Januar der :-). Er andre gang for oss. Fødte en gutt 4 uker før tiden i feb. 07. Jeg søkte på Mail den gang. Vi bor 1 time uttafor Oslo, men ville nærmere familie i Oslo og et sted jeg kunne føle meg trygg. At han kom så tidlig gjorde at jeg var kjempe glad for at det var planlagt der :-). Søkte nå pr.brev før første legetime og fikk svar om plass etter en uke :-). Vil søke om keisersnitt og er samtidig redd for at det skal skje noe for tidlig denne gangen og, så vil dit jeg føler meg tryggest. Var kjempe fornøyd med alt sist gang, tross at første natta ble på gangen med lillegutt pga stor pågang den dagen. Alt var fint med han, så fikk ikke noe spesialbehandling, men følte meg fornøyd med alt rundt, så gjorde ikke noe :-). Har ingenting negativt og komme med bortsett fra suuuperklønete parkeringsopplegg, men det får gutta styre med :-P og ikke noe mulighet for overnatting på sykehuset for gutta om familierom ikke er ledig ( sjeldent fordi de er forbeholdt de med ekstra behov etter fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Bærum sist, men ble overført til Riksen noen timer senere. Jeg og min mann fikk ligge på isolat (ikke fordi vi måtte det, men det ble gjort om til eget rom for oss), så han fikk være sammen med oss hele uka vi var der før vi måtte hjem. Dvs de siste to dagene måtte vi på "brakkehotellet" / pårørendehotell, og det var ikke noe å skrive hjem om. Jeg opplevde det som ganske grusomt, men vi ville jo være nær jenta vår. Har fin erfaring fra varsel der. Følte meg veldig godt ivaretatt på Bærum og, flott sted å føde, men pga hendelsesforløpet sist ønsket jeg meg til Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også føde på riksen. Har foreløpig termin 23. juni. Skal faktisk inn til første sjekk i morgen for å se om alt står bra til. Jeg fødte der sist, i mai 09. Jeg er kjempefornøyd med oppholdet der. Personalet er flinke og hjelper deg med alt du trenger og avlaster deg om natta om du måtte trenge det. Det som var litt strevsomt var det ekstreme ammekjøret, det tok helt pusten fra meg, men så fungerte det jo bra da vi reiste hjem. Jeg får ekstra oppfølging pga hjertefeil og det føles absolutt tryggest å føde der selv om jeg også har en times kjørevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...