Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 har en venninne som har laget seg fotostudio og ønsker oppdrag... hun har lagt ut en del bilder på facebook og spurt meg direkte om hun ikke kan få ta bilder av meg og ungene.. hun vet at jeg vil til fotograf. problemet er bare at disse bildene hun har tatt er direkte grusomme! jeg kan ta bedre bilder selv... hva skal jeg si? kan jo ikke akkurat si at jeg synes bildene hennes er jævlig stygge....? huff.. kan ikke la henne ta bilder, og ikke henge de opp heller... hun kommer til å forvente å se de på veggen når hun er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Da ror jeg jeg ville sagt ett eller annet om at jeg ville bruke en "nøytral" fotograf for å klare å slippe meg mer løst på bilde etc. At siden dere er venninner så er du redd for at bildene blir påvirket av det osv... Forstår dilemmaet ditt og vet ikke helt hva jeg selv hadde svart i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Enkelt, du sier "takk for tilbudet, men nei takk". Er hun oppegående spør hun ikke mer om du ikke sier mer. Er hun av den pågående typen som vil ha forklaring, har du valget mellom å være vag (type, det passer ikke akkurat nå, vil vente med bilder til minste er litt større, bla bla). Eller du drar noen hvite (har allerede bestilt, skal få gavekort hos fotograf til jul av pappa, skal til en annen jeg kjenner som trenger oppdrag). Enig med deg i at du kan ikke la henne ta bilder når du ikke er interessert i å henge dem opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå